SMART SENIOR warty nawet 400 mln dolarów!

opublikowano: 13 lutego 2015
SMART SENIOR warty nawet 400 mln dolarów! lupa lupa

Prognozy i wskaźniki demograficzne mówią, że społeczeństwo naszego kraju należy do najszybciej starzejących się w Europie. W 2050 roku w Polsce prawie co 3 osoba będzie miała 65 lat. Dlatego tak ważna jest już dziś edukacja w zakresie aplikacji użyteczności społecznej. Niestety w Polsce wciąż nie są one filarem polityki społecznej.

-„Budujemy innowacyjne rozwiązania łączące narzędzia komunikacyjne i internet.  Rozwiązują one problemy społeczne a jednocześnie stwarzają  nowe możliwości biznesowe. Siłą napędową jest  budowa nowego, bardziej przyjaznego środowiska. Naszym celem - przekonać nieprzekonanych, że aplikacje użyteczności społecznej to nie moda, a kierunek potrzebny i ułatwiający codzienne życie.” - mówi Bartłomiej Czernecki, Dyrektor Zarządzający  Noidss Sp. Z o.o.

Liczba aplikacji dedykowana seniorom jest niewielka w porównaniu z tym, co oferuje się dwudziestolatkom. Jednak z tego, co jest na rynku, można wyróżnić kilka zasadniczych kategorii tematycznych. Są to: komunikacja, zdrowie, aplikacje pomagające w życiu codziennym oraz ułatwiające korzystanie ze smartfona.Na szczególną uwagę zasługuje tutaj przede wszystkim segment związany ze zdrowiem i telemedycyną.

Warto wspomnieć na przykład  na przykład o  czerwonym guziku, czyli systemie teleopieki dla samotnie mieszkających osób starszych. Niewielki nadajnik w postaci zegarka lub pilota połączony ze specjalnym telefonem. Gdy użytkownik  źle się poczuje, naciśnie guzik w nadajniku, a urządzenie wyśle sygnał alarmowy do centrali, która powiadamia o zagrożeniu osobę upoważnioną do opieki nad osobą starszą - kogoś z rodziny lub sąsiadów - albo pogotowie. System może być wykorzystywany również jako aplikacja na smartfonach. Dużym powodzeniem cieszą się aplikacje dla niewidomych/niedowidzących, a także elektroniczna kartka pacjenta.  W przypadku pierwszej potrzebujący może w każdej chwili skontaktować się z widzącym użytkownikiem, który dosłownie „staje się ich oczami” i udziela niezbędnej pomocy. W drugim przypadku natomiast aplikacja dba o bezpieczeństwo w sytuacjach zagrażających życiu lub zdrowiu.

- „Chcieliśmy dać narzędzie wspierające osoby niewidome, niedowidzące i chore na Alzheimera w wykonywaniu zwykłych, codziennych czynności. Ideą było stworzenie takiego systemu, który umożliwia w sposób szybki i co najważniejsze bezpieczny przemieszczanie się z punku A do B. System może mieć zastosowanie m.in. przy podpisywaniu umów, aktów notarialnych, robieniu zakupów, pomoże przy zweryfikowaniu rozkładu jazdy środków komunikacji miejskiej itp.” - dodaje Bartłomiej Czernecki Dyrektor Zarządzający  Noidss Sp. z o.o.

Polska w ramach programu operacyjnego Polska Cyfrowa stawia na zwiększenie dostępności, stopnia wykorzystania i jakości technologii informacyjno - komunikacyjnych w codziennym życiu.

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła