63 proc. Polaków korzysta z aplikacji finansowych

opublikowano: 4 listopada 2020
63 proc. Polaków korzysta z aplikacji finansowych lupa lupa
Najpopularniejsza polska aplikacja w kategorii aplikacji bankowy to IKO od PKO BP, fot. materiały prasowe PKO BP

Jak wynika z badania Spicy Mobile, z aplikacji finansowych w Polsce korzysta już 63 proc. użytkowników smartfonów z systemem Android. Duży wpływ na gwałtowny wzrost zainteresowania bankowością mobilną, a także płatnościami zbliżeniowymi i internetowymi miał lockdown.

Jeszcze w marcu 2020 r. z przynajmniej jednej aplikacji finansowej (aplikacje bankowe, płatności zbliżeniowe i internetowe) korzystało około 38 proc. użytkowników – niemal tyle samo, co w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Miesiąc później – w kwietniu – było ich już 56 proc. i z miesiąca na miesiąc ta liczba rosła. We wrześniu 2020 r. zasięg aplikacji finansowych wyniósł 63 proc..

Najpopularniejsza aplikacja w tej kategorii – IKO (PKO Bank Polski) – osiągnęła w 2019 r. średni zasięg na poziomie 6,4 proc., tymczasem w roku bieżącym aż 15,6 proc. (dane uśrednione do września 2020 r.). Jak podaje PKO BP, od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do aplikacji 2,6 mld razy i wykonali 544 mln transakcji na łączną kwotę 152 mld zł. Analogiczny wzrost popularności – jak komentują analitycy Spicy Mobile – można zaobserwować wśród większości aplikacji bankowych.

Rok 2020 r. przyniósł też zmiany w obszarze płatności zbliżeniowych. Funkcjonująca w Polsce od listopada 2016 r. usługa płatności mobilnych Google Pay (na początku pod nazwą Android Pay) do roku ubiegłego była wykorzystywana dość marginalnie. W 2019 r. jej zasięg nie przekroczył 5 proc.. Tymczasem we wrześniu 2020 r. z Google Pay korzystał już co dziesiąty użytkownik smartfona z systemem Android w Polsce.

Wyniki aplikacji finansowych pochodzą z badania Mobience. Jest to pasywny pomiar korzystania z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron poprzez urządzenia mobilne – telefony i tablety z systemem operacyjnym Android, co oznacza że jest dokonywany automatycznie przez zainstalowany na urządzeniach program monitorujący, bez konieczności wykonywania aktywnych działań ze strony osoby badanej. Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dane o populacji mobinautów, czyli internautów korzystających z internetu przez urządzenia mobilne, są dostarczane przez instytut Kantar Millward Brown.

Źródło: materiały prasowe

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła