Bankowość mobilna: PKO BP ma 25-proc. udział
W ostatnim kwartale 2018 r. prawie 2,8 mln klientów PKO BP logowało się do banku z poziomu urządzenia mobilnego (do aplikacji IKO, ale także do serwisu iPKO i iPKO lajt), o ponad pół miliona więcej niż przed rokiem.
Portal PRNews co kwartał podsumowuje rynek bankowości mobilnej w Polsce, zestawiając dane dotyczące korzystania przez klientów z banku w komórce. W najnowszych raportach za 4. kwartał 2018 roku PKO Bank Polski utrzymuje pozycję lidera we wszystkich trzech kategoriach.
W ostatnim kwartale 2018 roku prawie 2,8 miliona klientów PKO logowało się do banku z poziomu urządzenia mobilnego (do aplikacji IKO, ale także do serwisu iPKO i iPKO lajt), o ponad pół miliona więcej niż przed rokiem. Według PRNews daje to największemu polskiemu bankowi 25-procentowy udział w rynku szeroko rozumianej bankowości mobilnej.
- Aplikacja IKO jest liderem na rynku nie tylko pod względem skali, ale przede wszystkim jakości – i to właśnie jakość jest dla nas priorytetem. Lawinowy wzrost intensywności korzystania z bankowości mobilnej pokazuje natomiast, że nie jest to już tylko trend czy moda, ale codzienne, standardowe zachowanie klientów banków - mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
PRNews zestawił też dane dotyczące aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych, czyli klientów którzy logowali się do aplikacji swojego banku przynajmniej raz w miesiącu. W PKO Banku Polskim było w tym okresie 1,86 miliona takich klientów, z niemal 600-tysięcznym wzrostem w porównaniu do ostatnich trzech miesięcy 2017 roku. W raporcie PRNews dotyczącym użytkowników mobile only, czyli takich, którzy kontaktują się z bankiem wyłącznie za pomocą urządzenia mobilnego, nie korzystając w tym samym czasie z bankowości internetowej, PKO Bank Polski również utrzymał bezdyskusyjną pozycję lidera (prawie 1,1 miliona klientów mobile only, o 412 tysięcy więcej r/r).
W ostatnich tygodniach w IKO pojawiła się funkcja „Pomagaj z nami”, umożliwiająca przelewanie środków na wsparcie działań Fundacji PKO Banku Polskiego lub innej dowolnej organizacji pozarządowej. W 2019 roku IKO zostanie wzbogacone między innymi o mobilną autoryzację oraz możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej czy opłacenia parkingu. Bank pracuje też nad projektem „Talk to IKO”, który umożliwi sterowanie aplikacją, a w przyszłości także innymi usługami dodanymi, za pomocą głosu.
W najnowszym rankingu brytyjskiego Retail Banker International IKO PKO Banku Polskiego po raz drugi okazało się najlepiej na świecie ocenianą przez klientów aplikacją. IKO ponownie okazało się lepsze od aplikacji takich bankowych gigantów jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America. W dwóch największych sklepach z aplikacjami klienci wystawili IKO już ponad 300 tysięcy ocen, których średnia wynosi 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.
Źródło: materiały prasowe