Bankowy oddział po nowemu
Jakie standardy powinny obowiązywać w oddziałach bankowych w naszych czasach sukcesywnie pokazuje PKO Bank Polski, który otworzył właśnie trzecią placówką w ramach projektu PKO Koncept.
Po warszawskim Ursynowie i kompleksie „Brama Miasta" obok dworca Łódź Fabryczna ruszył właśnie oddział 8 PKO BP w zrewitalizowanej Fabryce Norblina na warszawskiej Woli.
PKO Koncept to nowe podejście banku do sieci placówek. Oddziały tego typu oferują obsługę w nietypowych wnętrzach nawiązujących do lokalnych tradycji, wypełnione są nowinkami technologicznymi. Spełniają wszystkie potrzeby klientów w jednym miejscu: doradztwo, sprzedaż, edukację i wsparcie w korzystaniu z kanałów zdalnych.
– Nasi klienci szczególnie cenią rozwiązania, które ułatwiają im załatwienie swoich spraw w szybki i prosty sposób. W modernizowanych oddziałach obok tradycyjnej obsługi, mają do dyspozycji rozwiązania samoobsługowe. Jako bank technologiczny – chcemy w ten sposób ułatwiać klientom kontakt z bankiem i wspierać ich w zakresie samodzielnej obsługi. To właśnie oferuje otwarta dzisiaj kolejna placówka PKO Koncept w Fabryce Norblina. Są tu zarówno nowe technologie, cyfrowe rozwiązania, jak i edukacja i doradztwo na najwyższym poziomie – podkreślała Iwona Duda, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego podczas otwarcia nowego oddziału.
Nowa siedziba oddziału sąsiaduje z biurami, sklepami, restauracjami, ekologicznym bazarem, kinem i muzeum upamiętniającym historię jednego z największych przedsiębiorstw przemysłowych dawnego Królestwa Polskiego. Oddział 8 PKO Banku Polskiego to nie tylko placówka bankowa – jest to również miejsce, w którym pasjonaci sztuki malarskiej zobaczą dzieła z bogatych zbiorów banku.
- Mamy nadzieję, że oddział 8 PKO Banku Polskiego, który właśnie rozpoczyna obsługę klientów będzie wyjątkowym miejscem tak jak cała zrewitalizowana Fabryka Norblina. Nawiązując do bogatej historii Fabryki zadbaliśmy o to, aby wnętrze komponowało się z charakterem tego miejsca. Nasz oddział nie jest tylko placówką bankową – to również część wystawiennicza. Najwięksi koneserzy sztuki znajdą coś dla siebie w naszych zbiorach. Przede wszystkim jednak, oddział ma charakter uniwersalny: będziemy tu spotykać się z klientami i edukować ich w korzystaniu z kanałów zdalnych. Wszystko zaaranżowaliśmy tak, aby usprawnić klientom ich pobyt w oddziale – mówi Joanna Kindel, dyrektor Oddziału 8 PKO Banku Polskiego w warszawskiej Fabryce Norblina.
Fabryka Norblina to miejsce, w którym nowoczesność komponuje się z historycznym charakterem przestrzeni. Duża część osób odwiedzających to miejsce to ludzie młodzi, dla których ekologia jest bardzo ważna. Dlatego w tutejszym oddziale PKO Banku Polskiego nie ma tradycyjnych ulotek i plakatów - najważniejsze informacje o banku i jego ofercie wyświetlane są na monitorach. Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Placówka została wyposażona również w samoobsługowe stanowisko internetowe. Dzięki tym rozwiązaniom klienci mogą nauczyć się lub podszkolić umięjetności korzystania z kanałów zdalnych. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Dla podkreślenia wyjątkowości i nowoczesności tego miejsca, w oddziale został zamontowany hologram, na którym wyświetlają się elementy związane z identyfikacją banku. W oddziale znajdują się zarówno pokoje spotkań, jak i przestrzeń do krótszych rozmów klienta z doradcą. Dostępne są również stanowiska do obsługi kasowej. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi. Dla klientów dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu czynny całą dobę. W oddziale obsługę klientów prowadzi siedmiu doradców z linii biznesowych – klienta indywidualnego, bankowości osobistej oraz z zakresu kredytów hipotecznych.
Źródło: materiały prasowe