Będzie nowy pomiar mediów
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wprowadza nowy pomiar mediów w Polsce. Ma objąć milion gospodarstw domowych. Nowością będzie także monitoring urządzeń mobilnych - informuje portal Money.pl.
Metoda ma pozwolić na zbieranie wyników oglądalności telewizji, słuchania radia i korzystania internetu od jednej osoby jednocześnie - czytamy na portalu.
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski, cytowany przez Money, podkreślał, że nowa metoda zapewni lepsze dotarcie do użytkowników, da lepsze możliwości analityczne, a reklamodawcom pozwoli na bardziej efektywne wydawanie pieniędzy.
Według Money, nowe badania pozwolą na zbieranie danych z tv, radia i internetu. Pomiarem mediów ma zająć się Telemetria Polska. Następnie przekształcić ma się w organizację JIC (Joint Industry Committee), w skład której wejść mają m.in. media, agencje badawcze i domy mediowe. Nową formułę opracowuje KRRiT.
Planowane zmiany, które mają być przełomem na polskim rynku mediów, były tematem panelu dyskusyjnego podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy pod hasłem „Przyszłość pomiaru mediów w Polsce. Wpływ na rynek mediów i reklamy”.
Źródło: wGospodarce.pl