„BLIK na telefon” w Banku Pocztowym
Bank Pocztowy rozpoczął właśnie udostępnianie usługi Przelew na telefon BLIK. Nowa wersja aplikacji mobilnej z wyczekiwanym udogodnieniem będzie udostępniana Klientom stopniowo przez okres dwóch tygodni. Przelew na telefon BLIK jest usługą realizowaną przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Wcześniej Bank rozszerzył możliwość realizacji i otrzymywania przelewów natychmiastowych do trybu 24/7, dzięki czemu niezależnie od pory dnia środki z przelewu natychmiastowego trafiają do odbiorcy w ciągu kilku minut.
Klienci Banku Pocztowego otrzymali nową usługę, dzięki której możliwe jest natychmiastowe przekazanie środków na konto odbiorcy. Od teraz, dzięki usłudze Przelew na telefon BLIK - nawet nie znając numeru konta bankowego osoby – klienci Banku Pocztowego mogą przelać środki posiadając jedynie numer telefonu komórkowego odbiorcy. Warunkiem jest, że numer ten został przez odbiorcę wcześniej zarejestrowany w usłudze. W formatce Przelewu na telefon BLIK wystarczy podać numer telefonu (bądź wybrać go z listy kontaktów w smartfonie), wprowadzić kwotę i potwierdzić transakcję – środki przekazane w ten sposób znajdą się na rachunku odbiorcy natychmiast, niezależnie od tego w jakim banku odbiorca przelewu ma konto. Jednocześnie Bank rozszerzył możliwość realizacji przelewów natychmiastowych, dzięki czemu od lipca Klienci Banku mogą realizować je w trybie całodobowym.
- Wiemy, że wielu Klientów Banku Pocztowego niecierpliwie czekało na udostępnienie usługi przelewów na telefon BLIK. Mamy nadzieję, że wprowadzenie tego rozwiązania zwiększy poziom zadowolenia naszych obecnych Klientów oraz zachęci innych do korzystania z oferty Banku Pocztowego. Co ważne, równolegle z wprowadzeniem płatności BLIK, Bank Pocztowy rozszerzył także możliwość realizacji i otrzymywania przelewów natychmiastowych w trybie całodobowym - 7 dni w tygodniu. Rozwiązanie to jest idealne, jeśli np. w ostatniej chwili przypomnieliśmy sobie o konieczności opłacenia jakiegoś zobowiązania. Już teraz - niezależnie od pory dnia - środki z przelewu natychmiastowego trafią do odbiorcy w ciągu kilku minut, również jeśli to Klient Banku Pocztowego jest odbiorcą takiego przelewu – mówi Joanna Moskalik, Zastępca Dyrektora Departament Produktów Detalicznych i Rozwoju Bankowości Cyfrowej.
Warunkiem niezbędnym do otrzymania środków na swoje konto w Banku Pocztowym, przekazanych natychmiastowym przelewem na telefon BLIK, jest prosta i intuicyjna rejestracja w tej usłudze za pośrednictwem aplikacji mobilnej Banku. Wystarczy włączyć tę funkcjonalność w aplikacji Pocztowy, by po chwili nasz numer telefonu komórkowego został przypisany do konta w Banku Pocztowym i tym samym mógł zostać wskazany przez nadawcę przelewu na telefon BLIK. Jednocześnie Klienci mają możliwość wysyłania Przelewu na telefon BLIK do każdego odbiorcy z zarejestrowanym numerem telefonu komórkowego w tej usłudze, bez podejmowania dodatkowych działań.
Przelewy na telefon BLIK to ciesząca się rosnącą popularnością forma dokonywania przelewów. Jak podaje Polski Standard Płatności, właściciel marki BLIK, w I kwartale 2023 r. użytkownicy wykonali niemal 83 mln takich transakcji, co stanowi wzrost o 88 proc. do poprzedniego roku. Jedna piąta wszystkich transakcji realizowanych BLIKiem to właśnie płatności P2P.
Źródło: materiały prasowe