Cyfrowy podpis na polisie „życiowej”
Vienna Life jako pierwsza firma na rynku ubezpieczeń życiowych, zdecydowała się wprowadzić e-podpis - nowatorskie rozwiązanie w systemie do zawierania umów eWniosek.
Jak wynika z raportu Gemius PBI „E-commerce w Polsce 2018” już ponad połowa Polaków robi zakupy przez Internet. Pomimo dużego zainteresowania klientów produktami i usługami dostępnymi bez wychodzenia z domu, w zakresie ubezpieczeń na życie, sprzedaż on line nie jest powszechna. Duży formalizm związany z procesem zawarcia umowy, konieczność złożenia wielu oświadczeń i zapoznania się z obszerną dokumentacją - to okoliczności, które dotychczas skutecznie powstrzymywały towarzystwa ubezpieczeń przed oferowaniem ubezpieczeń na życie przez Internet. Vienna Life jako pierwsza na rynku ubezpieczeń życiowych, zdecydowała się wprowadzić e-podpis - nowatorskie rozwiązanie, w systemie do zawierania umów eWniosek.
Rozwiązanie to, będące efektem współpracy Vienna Life z firmą Autenti, pozwala zawrzeć umowę ubezpieczenia na życie z wykorzystaniem zaawansowanego podpisu elektronicznego przez Internet. Jest to możliwe poprzez platformę do podpisywania dokumentów online stworzoną przez Autenti. Równocześnie eWniosek zyskał nowoczesny wygląd i funkcjonalną strukturę.
- Wprowadziliśmy szereg zmian na naszej platformie eWniosek, umożliwiającej wybór ubezpieczenia oraz wypełnienie wniosku w sposób wygodny i intuicyjny. Nowością jest zaawansowany podpis elektroniczny, dzięki któremu proces zawarcia umowy ubezpieczenia na życie może odbywać się na odległość, bez konieczności wysyłania oryginalnych dokumentów pocztą lub kurierem. To kolejne innowacje w Vienna Life, odpowiadające na potrzeby naszych klientów, którzy oczekują nowoczesnych i bezpiecznych sposobów korzystania z oferowanych przez nas ubezpieczeń. Działania te wpisują się jednocześnie w filozofię ‘paperless’ grupy VIG, która polega na zastępowaniu papierowych dokumentów elektronicznymi - mówi Jarosław Krasowski, Dyrektor Sprzedaży Vienna Life.
Jak wygląda zawarcie takiej umowy?
Cały proces można przejść teraz w trzech, prostych krokach. Z dowolnego miejsca, w domu, w pracy, a nawet w podróży. W pierwszej kolejności badane są potrzeby i oczekiwania klienta, co do charakteru umowy ubezpieczenia i jej warunków. Po doborze odpowiedniego dla danego klienta produktu następuje wypełnienie i rejestracja wniosku. Następnie klient otrzymuje elektronicznie komplet dokumentów niezbędnych do zawarcia wybranej umowy. Ostatni krok to podpisanie dokumentów, które może nastąpić za pomocą zaawansowanego podpisu elektronicznego. Co ważne i wygodne dla klienta, aby skorzystać z e-podpisu nie trzeba posiadać konta na platformie Autenti, wystarczy do tego jedynie komputer, tablet lub smartfon. Ten sposób zatwierdzenia dokumentów jest prawnie wiążący, a także spełnia wymogi w zakresie bezpieczeństwa danych.
- To innowacyjne rozwiązanie, dzięki któremu klienci mogą w szybki i bezpieczny sposób zawrzeć umowę ubezpieczenia, bez wychodzenia z domu. Autenti występuje tu w roli tzw. „zaufanej strony trzeciej” podpisywanej umowy, oferując wygodny interfejs oraz gromadząc dokumenty. Klient zyskuje do nich łatwy dostęp, a dodatkowo dokumenty są bezpiecznie archiwizowane – podkreśla Grzegorz Wójcik, prezes zarządu Autenti.
Źródło: materiały prasowe