Czym jest trend embedded finance?

opublikowano: 3 czerwca 2022
Czym jest trend embedded finance? lupa lupa
fot. materiały prasowe

Embedded finance to nowy trend, który pozwala zaszywać dodatkowe usługi finansowe, czy ubezpieczeniowe w dotychczas wykonywanej działalności. Na czym dokładnie polega? Jakie są jego zalety?

Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Czym jest trend embedded finance?

Embedded finance to nowy trend na rynku, który polega na zaszyciu usług finansowych, czy ubezpieczeniowych w produktach lub usługach, które były oferowane przez firmę do tej pory. W efekcie możliwe jest nie tylko nawiązanie jeszcze głębszej współpracy z klientami, ale również uzależnienie ich od własnej firmy, co przekłada się na wzrost lojalności. Oczywiście embedded finance to trend, który można zastosować w wielu branżach, a przykłady tego typu rozwiązań zostały opisane w późniejszym akapicie. Z pewnością można również stwierdzić, że z czasem będzie on zyskiwał na popularności, co wynika przede wszystkim z wynikających z niego korzyści.

Embedded finance – zalety

Embedded finance to strategia, której wdrożenie przynosi wiele zalet. Co więcej, korzyści odnosi zarówno przedsiębiorstwo, jak i jego klienci. Wynika to z faktu, że firma wykorzystując trend embedded finance nie tylko zyskuje nowe źródła dochodu, ale również zwiększa atrakcyjność swojej oferty, co przekłada się na przyciągnięcie nowych klientów. Efektem są zarówno zdecydowanie wyższe zyski, jak i wyższy poziom lojalności klientów, która jest kluczem w biznesie. Patrząc z ich punktu widzenia jako korzyść można natomiast potraktować lepsze doświadczenia zakupowe, a także bardziej atrakcyjne warunki finansowe. Oba aspekty są bardzo istotne przy podejmowaniu decyzji zakupowych, co sprawia, że klient wybiera tę markę, która oferuje nie tylko najlepszą cenę, ale również warunki dopasowane do potrzeb, czy dodatkowe usługi. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że wykorzystanie embedded finance, czyli zaszycie produktów bankowych lub ubezpieczeniowych w podstawowej działalności firmy jest korzystne dla klienta, ponieważ pozwala mu kompleksowo załatwić daną sprawę korzystając z usług jednej firmy.

Embedded finance – przykłady

Jak już wspomniano embedded finance to nowy trend, który bardzo szybko zyskuje na popularności. W efekcie pojawia się coraz więcej przykładów tego rozwiązania, wśród których można wymienić chociaż aplikacje Orlen Pay, która pozwala płacić za paliwo na stacji bez konieczności wchodzenia do sklepu. Jest to nie tylko wygodne i szybkie rozwiązanie, ale również inicjatywa, która w dobie pandemii mogła w wielu przypadkach decydować o wyborze konkretnej stacji ze względów bezpieczeństwa. Innym przykładem zaszytych płatności może być aplikacja stosowana przez Uber, która pozwala w prosty i szybki sposób uregulować płatność za przejazd. Podobnie działa aplikacja Starbucks, która pozwala nie tylko zamówić kawę i za nią zapłacić bez oczekiwania w kolejce, ale również zbierać punkty lojalnościowe, które przyciągają klientów na stałe.

Warto mieć świadomość, że trend embedded finance prężnie rozwija się nie tylko w przypadku płatności, ale również rynku pożyczek i kredytów. Jeszcze do nie dawna, by je uzyskać należało udać się do banku i złożyć wniosek o kredyt lub kartę kredytową. Obecnie można bezpośredni sposób dokonywać zakupów na kredyt, korzystając między innymi z mechanizmu odroczonej płatności. Jest on bardzo popularny na Allegro, gdzie dzięki Allegro Pay można dokonywać zakupów na kredyt, a zaciągniętą pożyczkę spłacać w wygodny dla siebie sposób.

Rozwój trendu embedded finance to szansa dla nowych przedsiębiorstw, które mogą wyspecjalizować się w tego typu działalności. Z reguły jest to fintech, który jako dostawca technologii może działać w formule BAAS, czyli banking as a service. W odróżnieniu od modelu SAAS, czyli software as a service, nie jest on całkowicie odpowiedzialny za dostarczane rozwiązania.

Podsumowując należy stwierdzić, że embedded finance to trend, który daje przedsiębiorstwom dodatkowe możliwości zarabiania oraz pozyskiwania klientów, co sprawia, że jego popularność będzie systematycznie rosła. Co więcej, nie dotyczy to odległej przyszłości, ale następuje już teraz.

Materiał partnera

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła