Jak działa Wirtualny Asystent Szkody
Allianz Asystent Szkody to mobilny asystent likwidacji szkody, który umożliwi klientom bieżącą kontrolę nad procesem likwidacyjnym. Dzięki rozwiązaniu poszkodowany może krok po kroku śledzić w dowolnym miejscu i czasie co się dzieje w jego sprawie.
- Naszym celem było stworzenie maksymalnie prostego i przyjaznego dla użytkownika narzędzia. Wiedzieliśmy, że musi być to rozwiązanie digitalne, odpowiadające na potrzeby klientów. Jednocześnie musieliśmy pamiętać, że mamy do czynienia z całkowitą zmianą filozofii przekazywania informacji. Do tej pory to klient musiał aktywnie poszukiwać informacji – logować się do statusu szkody lub dzwonić do nas. Nowe rozwiązanie daje klientom stałą kontrolę nad procesem likwidacji - nie wymaga logowania, a dodatkowo przy istotnych zmianach w szkodzie klient jest informowany za pośrednictwem e-mail lub SMS, że coś się zmieniło – mówi Bartosz Fijałkowski, koordynator zespołu wsparcia operacyjnego szkód, Allianz Polska.
Jak to działa?
Asystent Szkody pozwala klientowi w prosty i przejrzysty sposób przejść przez proces likwidacji szkody autocasco. Klient na bieżąco może sprawdzać co dzieje się w jego sprawie. Cały proces podzielony został na cztery proste kroki:
• Zgłoszenie – na tym etapie klient otrzymuje potwierdzenie rejestracji szkody, otrzymuje jej numer oraz informację jakie będą kolejne kroki postępowania.
• Wycena –w drugim kroku, klient otrzymuje potwierdzenie odpowiedzialności Allianz, wycenę szkody oraz informację o ew. brakujących dokumentach, które należy dostarczyć.
• Naprawa - w tym kroku zakres udostępnionych informacji zależy od ścieżki likwidacji na jaką zdecydował się klient. Najszerszy zakres informacji będzie dostępny w przypadku wyboru przez klienta serwisu współpracującego z Allianz. Wówczas klient będzie widział adres i dane kontaktowe serwisu, a także otrzyma informacje, że jego auto jest gotowe do odbioru po naprawie.
• Ocena - na zakończenie likwidacji szkody klient będzie mógł ocenić cały proces poprzez wykorzystanie metody 5-Star rating.
Klienci będą mieli możliwość oceny nie tylko procesu likwidacji szkody, ale także serwisu – który naprawiał auto klienta. Dzięki uzyskanym informacjom możliwa będzie bieżąca analiza informacji zwrotnych od klienta i jednoczesne wdrażanie zmian, gdzie są one konieczne.
Dzięki nowej funkcjonalności klienci są aktywnie informowani o postępach w likwidacji szkody. Jednocześnie rozwiązanie nie wymaga logowania a informacje są dostępne przez całą dobę – niezależnie od dnia tygodnia.
Źródło: materiały prasowe