Jak reklamuje się branża finansowa
Rebranding Santander Bank Polska zaważył na wydatkach reklamowych branży finansowej w październiku.
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w październiku 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.
Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w październiku wyniosły 39 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (31 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11 proc.), za nią finanse (10 proc.) i telekomunikacja (9 proc.).
Największe kwoty w przeanalizowanych branżach nadal inwestowane są w reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.). Najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.W przypadku branży finansowej aż 85 proc. kwot było kierowanych do kanału telewizyjnego, 10 proc. do prasy, a 5 proc. do radia.
W październiku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 16 mln zł na kontynuację rebrandingowej kampanii w mediach. Kolejne pozycje zajmują PKO BP, PZU, BGŻ BNP Paribas oraz Provident.
Źródło: IMM
W październiku branża finansowa wciąż w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (66 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz kart płatniczych.
Źródło: IMM
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 października 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
Źródło: materiały IMM