Kolejne Banki Spółdzielcze BPS z Trwałym Nośnikiem od CRUZ, Basement i Hitachi!
W 2023 roku Banki Spółdzielcze BPS kontynuują wdrażanie platformy HcPublikator spełniającej wymogi Trwałego Nośnika dostarczonej przez firmę Hitachi Europe oraz Basement. Całość wdrożenia koordynuje Centrum Rozwoju Usług Zrzeszeniowych.
W ostatnim czasie do usługi przystąpiły kolejne Banki m.in. Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej oraz Bank Spółdzielczy w Suchedniowie.
Zrzeszeniowe rozwiązanie Trwałego Nośnika oparte jest na technologii macierzy WORM firmy Hitachi.
Trwały Nośnik jest jednym z kluczowych elementów procesu cyfryzacji bankowości i umożliwia bankom m.in. znaczące obniżenie kosztów w obszarze dystrybucji obowiązkowej komunikacji do swoich klientów, obejmującej m.in. zmiany regulacji, zmiany taryf i prowizji, harmonogramów kredytowych czy dystrybucję zestawień PAD oraz bieżącą komunikację elektroniczną z klientami.
– Cieszymy się z udanych wdrożeń i jesteśmy zadowoleni, że możemy je realizować dla Banków Spółdzielczych, które stawiają na rozwój i sukcesywne podnoszenie jakości świadczonych usług – powiedział Paweł Gula, Prezes Zarządu CRUZ. – Razem wykonaliśmy kolejny krok w kierunku dalszego rozwoju nowoczesnej bankowości spółdzielczej – podkreślił.
– Cieszymy się, że po sukcesie wdrożeń w bankach komercyjnych i Grupie SGB, platforma trwałego nośnika oparta o macierz WORM firmy Hitachi, tj. Hitachi Content Platform i HCPortal API została wdrożona z sukcesem w pierwszych bankach Grupy BPS. Mamy nadzieję, iż kolejne banki BPS dołączą do rozwiązania zrzeszeniowego CRUZ, dzięki czemu znacząco zredukują koszty operacyjne i zużycie papieru – powiedział Tadeusz Woszczyński, Dyrektor Generalny CEE, Hitachi Europe Ltd.
– Rozwiązanie zrzeszeniowe to przede wszystkich proste i szybkie wdrożenie. Dzięki usłudze CRUZ, Banki Spółdzielcze z Grupy BPS mają dostęp do nowoczesnej technologii w przystępnej cenie, przy minimum formalności i braku konieczności ponoszenia nakładów na własną infrastrukturę IT – powiedział Robert Tórz, Wiceprezes Zarządu, Basement. – To platforma z otwartym API, która w przyszłości może być również elementem procesów obsługi klienta oraz zdalnego bankowania – dodał.
Dodatkowym atutem tego systemu jest to, że jest w pełni niezależny od systemów centralnych i bankowości elektronicznej wykorzystywanej w danym banku. W ramach planowanego rozwoju będzie możliwa oczywiście także dodatkowa integracja z systemami zewnętrznymi wg. potrzeb i wymagań banków.
Źródło: Materiały prasowe