Konto na selfie w PKO BP już dostępne
Wystarczy aplikacja mobilna IKO i wolnych kilkanaście minut, żeby założyć PKO Konto dla Młodych, PKO Konto za Zero lub PKO Konto bez Granic. To kolejne ułatwienie zdalnego bankowania w PKO Banku Polskim.
- Założenie konta na selfie to kolejna funkcja, która czyni IKO aplikacją jeszcze bardziej atrakcyjną dla klienta. Nowe funkcje w zdalnych kanałach dostępu to wynik konsekwentnej cyfryzacji PKO Banku Polskiego, której celem jest umożliwienie klientom korzystania z banku o dowolnej porze z dowolnego miejsca. Sukcesywnie dostarczamy klientom nowe narzędzia zdalnego bankowania stojące na najwyższym światowym poziomie technologicznym i użytkowym. Coraz więcej osób przekonuje się do nich i dzięki temu obserwujemy stale rosnącą liczbę klientów banku korzystających z tych innowacji - mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego
Konto na selfie można otworzyć bez wychodzenia z domu i bez czekania na kuriera. Wystarczy zainstalować aplikację mobilną IKO. Po uruchomieniu aplikacji należy uzupełnić podstawowe dane we wniosku o otwarcie konta oraz dokonać weryfikacji w trzech krokach:
• wyrazić zgodę na wykorzystanie wizerunku,
• zrobić zdjęcie dowodu osobistego z obu stron,
• zrobić zdjęcie swojej twarzy.
Proces jest bezpieczny. Dane z dokumentu tożsamości są sprawdzane automatycznie, a rysy twarzy porównywane ze zdjęciem z dowodu - wszystko to działa w ramach zaawansowanego systemu. Cały proces trwa około kilkunastu minut. Umowa z bankiem jest wysyłana na e-mail klienta w momencie składania wniosku i wyświetlana po weryfikacji wszystkich danych i tożsamości. Po zawarciu umowy online bank przekazuje klientowi dane do pierwszego logowania do konta e-mailem i SMSem. Od tej chwili można korzystać ze wszystkich funkcji konta takich jak płatności i wypłaty BLIK, przelewy krajowe i zagraniczne oraz płatności zbliżeniowe telefonem. Tylko niektóre funkcje np. e-Urząd będą wymagały dodatkowego potwierdzenia tożsamości w oddziale.
Zdalnie i bez gotówki
Konto na selfie to kolejny etap cyfryzacji usług banku i działań na rzecz wykorzystania bezgotówkowych form płatności. Innym przykładem dostosowania oferty banku do dynamicznych zmian na rynku jest karta instant, którą bank zaoferował na początku pandemii od ręki w oddziale osobom niekorzystającym z kart do konta. Bank regularnie prowadzi akcje promujące zdalną obsługę produktów - rachunków, kart czy pożyczek. Kierowane są one również do seniorów i ich rodzin, które wspierają osoby starsze w uczeniu się nowych narzędzi bankowania. Bank przygotował specjalną stronę internetową „Bankowość elektroniczna dla początkujących" informującą w przystępny sposób o możliwościach bezpiecznego, zdalnego korzystania z usług banku.
Źródło: materiały prasowe PKO BP