Nowa odsłona PeoPay KIDS

opublikowano: 11 maja 2022
Nowa odsłona PeoPay KIDS
fot. materiały prasowe

Bank Pekao wprowadza kolejną nową funkcję w aplikacji PeoPay KIDS dla dzieci w wieku 6-13 lat. Do tej pory mogły one wybrać trenera (Lisa, Żubra lub Złotówkę), który wprowadzał je w świat finansów. Teraz dodatkowo dostosują wygląd aplikacji do swoich preferencji.

Dzięki temu najmłodsi klienci Banku Pekao S.A. zmienią tło w aplikacji oraz dokonają wyboru spośród trzech opcji ikon. Zmiana wyglądu PeoPay KIDS została uproszczona i jest obecnie bardzo prosta. Po wejściu w menu aplikacji w prawym górnym rogu użytkownik wybiera opcję „Wygląd aplikacji”, a następnie typuje trenera, ikony oraz wybiera tło, które najbardziej mu się podobają – klika i zmiana jest gotowa. W każdej chwili można ponownie zmienić wygląd aplikacji lub wrócić do poprzedniej wersji. Nowe funkcje dostępne są w aplikacji PeoPay KIDS w wersji 1.6.0 lub wyższych.

- Wdrożenie zmian w aplikacji PeoPay KIDS jest odpowiedzią na sugestie zgłaszane przez najmłodszych naszych klientów. Są wśród nich zarówno dzieci młodsze, jak i nastolatki. Zależy nam na tym, by dzieci uczyły się finansów od najmłodszych lat, gdyż jest to nieodłączny element planowania życia. Staramy się więc zmieniać aplikację tak, aby była jak najbardziej przyjazna dla każdej grupy wiekowej naszych odbiorców – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao S.A.

Pakiet PeoPay KIDS składa się z Konta Przekorzystnego, rachunku oszczędnościowego Mój Skarb i aplikacji PeoPay KIDS. Dziecko może mieć również swoją pierwszą, imienną kartę do konta - kartę Mastercard PeoPay KIDS. W aplikacji PeoPay KIDS dziecko może uczyć się oszczędzać w Skarbonce. Dzieci najchętniej odkładają pieniądze na konkretne cele (90 proc. środków), co skutecznie motywuje je do oszczędzania. Najmłodsi najczęściej odkładają na komputer, telefon i prezent dla mamy. Jedna trzecia z nich ma więcej niż jedną skarbonkę. Rodzic ma pełną kontrolę nad finansami dziecka w swojej bankowości internetowej i mobilnej w Panelu Rodzica.

Dodanie personalizacji wyglądu aplikacji PeoPay KIDS, obok możliwości konfiguracji dostępnych w niej funkcji poprzez Panel Rodzica powoduje, że aplikacja jest jeszcze lepiej dostosowana do konkretnych potrzeb danego dziecka. Aplikacja uwzględnia zainteresowania zarówno 6-latka wyłącznie korzystającego ze skarbonek, jak i 13-latka, płacącego kartą PeoPay KIDS, kupującego kody do gier i płacącego BLIKiem.

Aktualnie z Pakietu PeoPay KIDS korzysta blisko 75 tys. młodych klientów Banku Pekao. Kartą Mastercard PeoPay KIDS dzieci wykonały ponad 3 mln transakcji na kwotę 35 mln zł (średnia kwota jednej transakcji to 11 zł). W swoich wirtualnych skarbonkach, których łącznie mają już ponad 90 tysięcy, zgromadziły ponad 37 mln zł. Imponująca jest również kwota, jaką młodzi klienci Banku Pekao posiadają łącznie na Kontach Przekorzystnych – wynosi ona aż 19 mln zł. Dzieci chętnie korzystają z nowoczesnych technologii, o czym świadczą następujące statystyki: 99 proc. transakcji wykonanych kartą PeoPay KIDS były transakcjami bezgotówkowymi, a 16 proc. użytkowników aplikacji PeoPay – zamiast tradycyjnej metody logowania KODem do aplikacji – wybrało logowanie odciskiem palca lub Face ID.

W połowie marca tego roku Bank Pekao wdrożył nowe funkcje w aplikacji PeoPay KIDS, które umożliwiają dzieciom w wieku od 6 do 13 lat korzystanie z rozwiązań, które dotychczas nie były dla nich dostępne. Są to płatności z użyciem kodów BLIK w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłaty gotówki z bankomatów kodem BLIK, wysyłanie i otrzymywanie przelewów BLIK na telefon, a także oznaczanie kontaktów ikoną BLIK. Ciekawie wyglądają informacje na temat zakupów dokonywanych przez dzieci przy użyciu kodów BLIK. Mimo że od udostępnienia funkcji BLIK minął ledwie ponad miesiąc, dzieci zrealizowały już ponad 25 tysięcy płatności tym systemem, z czego ponad trzy czwarte zrealizowana była w terminalach POS, a jedna czwarta w internecie. Wartość tych transakcji wyniosła 380 tys. zł.

Aplikacja PeoPay KIDS od momentu wdrożenia jej przez Bank Pekao w połowie 2020 r. otrzymuje bardzo wysokie oceny w sklepach Google Play oraz App Store. Jednak umożliwienie korzystania z BLIK w PeoPay KIDS sprawiło, że dzieci podwyższają przyznane wcześniej aplikacji oceny do 5*. Jest to kolejny dowód na to, że Bank Pekao bardzo uważnie wsłuchuje się w potrzeby swoich klientów niezależnie od ich wieku i doświadczenia w korzystaniu z produktów i usług bankowych.

Źródło: materiały prasowe

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła