Nowe grupowe ubezpieczenie na życie od Aegon i Signal Iduna
Aegon wraz Signal Iduna wprowadzają do oferty nowe wspólne ubezpieczenie grupowe: Razem w Przyszłość. Produkt ten jest efektem umowy koasekuracyjnej podpisanej przez obie firmy.
Współpraca między obiema firmami została ogłoszona w lutym tego roku. Jest to unikalna na polskim rynku ubezpieczeń życiowych formuła współpracy w segmencie grupowych polis na życie. Koasekuracja oznacza, że obie firmy łączą doświadczenie i wspólnie będą obsługiwać klientów na wysokim poziomie.
- Cieszę się, że dzięki nawiązaniu współpracy udało się połączyć doświadczenie, relacje i innowacyjność obu zespołów. Efektem tej synergii jest ciekawa i nowoczesna oferta, która ma szanse z sukcesem zaistnieć na rynku polis grupowych – mówi Adam Malinowski, wiceprezes Signal Iduna Polska.
- Zdecydowaliśmy się na taki model współpracy, mając świadomość silnej konkurencji w tym segmencie rynku. Dzięki temu mogliśmy w krótkim czasie przygotować i zaproponować klientom i partnerom ofertę wyróżniającą się zarówno pod względem zakresu ubezpieczenia jak i nowoczesnych i wygodnych sposobów obsługi - dodaje Jan Zimowicz, członek zarządu Aegon Polska.
Nowe ubezpieczenie grupowe Aegon i Signal Iduna wyróżnia się szerokim wachlarzem objętych nim zdarzeń. Zakres ubezpieczenia oraz wysokości sum ubezpieczenia są ustalane pomiędzy ubezpieczającym (np. pracodawcą) a ubezpieczycielami indywidualnie. Może to być jeden zakres dla wszystkich ubezpieczonych lub kilka różnych opcji do indywidualnego wyboru przez każdego z przystępujących. Zakres oferty został przygotowany tak, by każdy pracodawca mógł stworzyć dopasowane do potrzeb swoich pracowników. Obejmuje on m.in.:
• 73 umowy dodatkowe – zapewniające ochronę w takich przypadkach jak nieszczęśliwy wypadek przy pracy lub w życiu prywatnym (w tym komunikacyjny, lotniczy, a nawet będący wynikiem uprawiania niebezpiecznego sportu), uszczerbek na zdrowiu, poważna choroba czy inwalidztwo;
• 55 poważnych zachorowań w ramach ubezpieczenia chorobowego m.in. zawał, udar i nowotwór, w tym– co unikatowe na polskim rynku – nowotwór niezłośliwy;
• 8 specjalistycznych procedur medycznych, m.in. chemio- lub radioterapia czy operacja wszczepienia rozrusznika serca;
• Usługi assistance dla osób objętych ubezpieczeniem, m.in wizyty domowe lekarza lub pielęgniarki, pomocy psychologa i specjalistyczne telekonsultacje medyczne, koszty transportu medycznego oraz rehabilitacji, w tym sprzętu.
Wyróżnikiem nowej oferty mają być również nowoczesne narzędzia do obsługi polis, które ułatwią pracę osobom odpowiedzialnym za to w zakładzie pracy oraz samym ubezpieczonym pracownikom i eliminują obieg papierowej dokumentacji. Dzięki temu większość czynności związanych z obsługą polisy: zebranie deklaracji, wdrożenie programu ubezpieczeniowego aż po jego obsługę i wypłatę świadczeń można wykonać zdalnie.
- Chcieliśmy przenieść polisy grupowe w XXI wiek, dlatego planując stronę obsługową, postawiliśmy na wysoki poziom digitalizacji usług. Maksymalnie uprościliśmy wszystkie formalności, dając również możliwość samodzielnego wykonywania większości operacji za pomocą prostych w obsłudze aplikacji. Ma to szczególne znaczenie teraz, gdy wiele firm pracuje w pełni lub częściowo w trybie zdalnym a przepływ dokumentów jest utrudniony – dodaje Adam Malinowski.
Ubezpieczonym może zostać każdy pracownik danej firmy, który ukończył 16. rok życia i nie ukończył 70. roku życia, niezależnie od tego, jakim rodzajem umowy o pracę jest związany z pracodawcą. Ubezpieczeniem można objąć również małżonków, partnerów, dzieci, rodziców, a także kontynuować je indywidualnie po zakończeniu pracy w zakładzie.
Z nowej oferty ubezpieczenia grupowego może skorzystać dowolna firma, w której taką polisą będą zainteresowane co najmniej trzy osoby. Jednak Aegon i Signal Iduna stawiają przede wszystkim na małe i średnie firmy.
- Mamy zróżnicowane podejście do przygotowania ofert dla różnych segmentów: proste i szybkie oferty dla mniejszych i indywidualnie konstruowane rozwiązania dla dużych pracodawców. Celujemy głównie w małe i średnie firmy ze względu na doświadczenie sprzedażowe naszych specjalistów. Wprowadzone przez nas systemy i narzędzia znacznie ułatwiają obsługę grupówki, szczególnie w mniejszych firmach - mówi Jan Zimowicz.
Źródło: materiały prasowe