Nowy proces otwierania konta na „selfie” w Banku Millennium
Bank Millennium upraszcza metodę otwierania rachunków online z wykorzystaniem „selfie”. Nowy proces weryfikowania tożsamości został osadzony w aplikacji mobilnej. W przyszłości bank będzie też wykorzystywał warstwę elektroniczną dowodów osobistych oraz akceptował inne dokumenty tożsamości. Projekt zrealizowany został we współpracy z Onfido, światowym liderem w zakresie weryfikacji i uwierzytelniania tożsamości.
Możliwość potwierdzania tożsamości na podstawie zdjęć dowodu osobistego i twarzy otworzyła drogę do uruchomienia rachunku bankowego bez potrzeby odwiedzania placówki. Wdrożone w Banku Millennium ponad dwa lata temu rozwiązanie cieszy się rosnącą popularnością. Do tej pory użytkownicy rozpoczynali procedurę rejestracji na stronie internetowej. Nowy proces odbywa się w pełni w aplikacji mobilnej banku i jest bardziej intuicyjny.
- Otwieranie konta przez selfie jest bardzo wygodne i klienci chętnie korzystają z tej metody. Chcieliśmy, aby nasz proces był jeszcze bardziej przyjazny i dostępny na większości urządzeń. Zmiany oparliśmy na szczegółowej analizie dotychczasowych wyników, obserwowaliśmy też najlepsze standardy rynkowe i jak zawsze wzięliśmy pod uwagę opinie użytkowników. Teraz nowy klient kończy proces już zalogowany do aplikacji, z aktywnym kontem, z którego może od razu korzystać - mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Aplikację mobilną Banku Millennium można pobrać z App Store, Google Play Store oraz Huawei AppGallery. Jeśli klient pobiera aplikację ze sklepu samodzielnie, na jej ekranie głównym musi wybrać opcję „Załóż konto i aktywuj aplikację”. Jeśli jest kierowany do aplikacji przez bank, od razu trafia bezpośrednio do procesu, gdzie proszony jest o podanie numeru telefonu i podstawowych danych. Następnie użytkownik zostanie poproszony o wykonanie zdjęcia dowodu osobistego oraz nagranie wideo twarzy. W pierwszej kolejności sprawdzamy, czy dokument tożsamości jest autentyczny, a następnie porównujemy dane z twarzą użytkownika na nagranym filmie. Gwarantuje to, że osoba przedstawiająca dokument jest obecna w momencie jego wykorzystania i jest jego właścicielem. Informacje z dokumentu tożsamości zostaną rozpoznane i wprowadzone do aplikacji automatycznie. Następnie klient potwierdza w aplikacji banku umowę o prowadzenie konta osobistego , podając kod z wiadomości SMS. W ostatnim kroku klient ustala hasło i kod do aplikacji oraz włącza autoryzację mobilną dla wykonywanych transakcji. Co ważne, można od razu korzystać z otwartego konta, bo proces rejestracji i weryfikacji danych nie powinien zająć więcej niż kilka minut.
Wdrożone przez Bank Millennium nowoczesne rozwiązanie umożliwi w przyszłości odczyt danych z dowodów osobistych z warstwą elektroniczną. W ramach projektu planowana jest obsługa innych dokumentów tożsamości. Partnerem we wdrożeniu jest Onfido, firma uznawana za światowego lidera w zakresie weryfikacji tożsamości i uwierzytelniania. W swoich rozwiązaniach podmiot wykorzystuje nagradzane algorytmy sztucznej inteligencji, bazujące na uczeniu maszynowym, aby zautomatyzować bezpieczny i dokładny proces weryfikacji. Pozwala to użytkownikom założyć konto osobiste szybko i bezproblemowo. Dzięki temu Bank Millennium może weryfikować tożsamość nowych klientów w ciągu zaledwie pięciu minut, jednocześnie zachowując zgodność z (KYC) procedurami należytej staranności i ograniczając próby oszustwa. Onfido współpracuje z największymi firmami na całym świecie.
Poza otwarciem i zarządzaniem kontem w ramach aplikacji mobilnej Banku Millennium klienci mogą korzystać z szeregu usług dodatkowych. Stale rozwijany katalog obejmuje obecnie m.in. zakupy biletów komunikacji miejskiej i parkingowych, biletów do kina, ubezpieczeń komunikacyjnych, płatności za autostrady oraz składanie wniosków o świadczenia rodzinne. W ramach nowego konta Millennium 360° zintegrowane zostały również spersonalizowane zniżki platformy zakupowej goodie, gdzie użytkownicy mogą odbierać zwrot części wydanych na zakupy pieniędzy. Bank zaoferował możliwość zakupu
w aplikacji kodów doładowujących np. gier czy multimediów, wkrótce zaś udostępni usługę CyberWsparcie, czyli monitoring istotnych danych osobowych w sieci.
Źródło: materiały prasowe