Nowy wizerunek WWF Millennium Mastercard
Bank Millennium wprowadza na rynek nowy wizerunek karty WWF Millennium Mastercard. Projekt wspiera ochronę środowiska naturalnego. 22 kwietnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Ziemi.
Wybierając WWF Millennium Mastercard, klienci Banku Millennium mogą wesprzeć ochronę środowiska. Bank przekazuje do WWF Polska 50 złotych za każdą wydaną kartę główną. Dodatkowo każdego roku organizacja otrzymuje od banku specjalne środki na działania statutowe wspierające ochronę ekosystemów leśnych. Na nowym wizerunku WWF Millennium Mastercard znalazł się ryś - największy przedstawiciel rodziny kotowatych w Europie, który w Polsce od 1995 roku znajduje się pod ścisłą ochroną gatunkową. Fundacja WWF Polska przyczyniła się do reintrodukcji, czyli przywrócenia przyrodzie ponad 30 rysi w lasach północno-wschodniej części kraju oraz 69 rysi w północno - zachodniej Polsce. Obecnie polska populacja rysia szacowana jest na 150-200 osobników. To za mało, aby gatunek ten mógł przetrwać w naszym kraju bez pomocy człowieka.
- Tworząc nowy wizerunek tej wyjątkowej karty, chcieliśmy zwrócić uwagę na gatunek, który odzwierciedla problemy, z jakimi mierzy się nasze społeczeństwo. Niszczenie lasów powoduje utratę dogodnych miejsc do życia i kryjówek nie tylko rysi, ale również innych unikatowych zwierząt. Las jest ich domem, a jego degradacja ma daleko idące konsekwencje. Zgodnie z hasłem współpracy Banku Millennium i WWF Polska „Las - dom zwierząt, oddech ludzi, ochrona klimatu” – mówi Szymon Kuchciak, kierujący Wydziałem Kart Płatniczych w Banku Millennium.
- 44 proc. Polaków uważa, że banki powinny udostępniać narzędzia i usługi, które pozwalają działać proekologicznie i prospołecznie - wynika z przeprowadzonych przez nas badań. Karta WWF Millennium Mastercard idealnie wpisuje się w te oczekiwania, ułatwiając konsumentom czynienie dobra na rzecz naszej planety w łatwy sposób, przy okazji codziennych aktywności. Oferowanie produktów, które pomagają ludziom dbać o środowisko naturalne jest dla nas w Mastercard niezwykle istotne, dlatego jesteśmy dumni, że wspólnie z Bankiem Millennium możemy realizować takie projekty – mówi Tomasz Owczarek, dyrektor ds. sprzedaży i strategii w polskim oddziale Mastercard Europe.
- Tempo wymierania gatunków na świecie oraz postępująca utrata różnorodności biologicznej wymagają pilnych działań. Dlatego bardzo cieszy nas długoletnia współpraca z Bankiem Millennium, ponieważ bez połączenia proekologicznych zmian dokonywanych przez firmy z zaangażowaniem pojedynczych osób nie uda nam się powstrzymać degradacji naszej planety. Bank Millennium pomaga nam skutecznie dotrzeć do swoich klientów, pracowników i Partnerów z przesłaniem, które każdy powinien sobie uświadomić - Przyroda to nasz system podtrzymywania życia, od którego jesteśmy wszyscy zależni. Sytuacja rysia w Polsce pokazuje jak łatwo możemy zaburzyć delikatne ekosystemy. Jednak ta historia pokazuje także, że wspólnymi siłami możemy odbudować to, co wydawało się stracone. Jest jeszcze dużo do zrobienia, ale razem możemy więcej - komentuje Jean Ekwa, starszy specjalista ds. komunikacji, WWF Polska.
Bank Millennium i Fundacja Banku Millennium w przeddzień Dnia Ziemi ogłosiły nową, wewnętrzną inicjatywę Our People’23: Save the Planet, która ma przyczynić się do poszerzenia świadomości związanej z ochroną lasów, zwierząt, troską o klimat i działaniami na rzecz ekologii. Eko-wolontariat, który będzie następstwem inicjatywy, pozwoli pracownikom zgłaszać propozycje wsparcia planety. Najlepsze projekty otrzymają szansę realizacji i finansowanie.
Bank Millennium wspiera WWF Polska od 2008 roku. Angażuje w różnego rodzaju inicjatywy swoich pracowników i klientów. Realizuje również ambitną Strategię ESG na lata 2022 – 2024. W 2022 bank osiągnął wyznaczony w Strategii ESG cel obniżenia o 50 proc. emisji własnych gazów cieplarnianych w porównaniu do roku 2020. Rozszerzył też ofertę produktową o fundusze inwestycyjne promujące aspekty ESG.
Źródło: materiały prasowe