Obecny też w Polsce RBS zmienia nazwę
RBS, jedna z kluczowych instytucji finansowych w Wielkiej Brytanii, z dużym centrum usług w Polsce, zmieniła nazwę na NatWest Group. Grupa silnie akcentuje swoją strategię opartą na odpowiedzialności społecznej i budowaniu stabilnych więzi z lokalną społecznością.
W Polsce firma istnieje od 2005 roku, kiedy grupa postanowiła rozwijać swoje centrum kompetencyjne na tym rynku. NatWest Polska jest strategiczną częścią NatWest Group i dostarcza kluczowe informacje zarządcze oraz dba o bezpieczeństwo banku w wielu aspektach. Wieloletnie doświadczenie z zakresu przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy (AML - Anti-Money Laundering) pozwoliło stworzyć w Polsce centrum operacyjne będące podstawą strategii AML dla grupy NatWest. Równolegle silnie rozwinęły się działy finansowe, w tym między innymi kontroli i raportowania finansowego, który to przygotowuje raporty dla regulatorów, zarządu grupy czy na Giełdę Papierów Wartościowych. Pozostałe obszary wspierane z Polski to analityka danych, zarządzanie siecią dostaw czy cyberbezpieczeństwo.
W ciągu ostatnich pięciu lat zatrudnienie w polskim oddziale zwiększyło się niemal trzykrotnie - dziś zespół NatWest Polska to prawie 1400 osób. Firma wciąż się rozwija i obecnie tworzy działy zarządzania ryzykiem rynkowym, operacyjnym czy płynności dla bankowości inwestycyjnej NatWest Group.
Polski oddział firmy jest mocno zaangażowany w działania lokalnych społeczności i pomoc w rozwijaniu ich potencjału. Kierujący firmą w Polsce Andrzej Pacek został ostatnio wyróżniony za wspieranie przedsiębiorczości kobiet, otrzymując od Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką nagrodę Male Champion of Change. Cała organizacja drugi raz z rzędu znalazła się w gronie firm docenionych w Diversity&Inclusion Rating pod inicjatywą Forum Odpowiedzialnego Biznesu przy współpracy Deloitte.
Grupa skutecznie poradziła sobie w dobie epidemii COVID-19. Działania NatWest Group w obliczu pandemii koronawirusa zostały wskazane jako przykład dobrych praktyk w jednym z raportów Komisji Europejskiej. Firmie udało się przetrwać ten szczególny okres bez redukcji zatrudnienia, a dzięki wdrożeniu w 2017 roku programu HomeWorking niemal wszyscy pracownicy polskiego oddziału mogli przesiąść się na pracę zdalną w ciągu jednego dnia.
Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników nie zauważyliśmy żadnego spadku produktywności. Polski oddział mógł wręcz stanowić wsparcie w zadaniach i procesach dla koleżanek i kolegów z oddziałów zagranicznych - dodaje Maciej Jancewicz, odpowiedzialny w firmie za komunikację i marketing.
W trakcie epidemii pracownicy krajowego oddziału NatWest Group szyli maseczki dla lekarzy. Firma przekazała także zestawy przygotowanych do pracy zdalnej komputerów dla dzieci z domu dziecka, a także przekierowała dostawy świeżych owoców, z których ze względu na brak obecności w biurze nie mogli korzystać pracownicy, do szpitala MSWiA w Warszawie.
Źródło: materiały prasowe