Od lutego nowe składy lokomotyw wielosystemowych PKP Cargo
W przyszłym miesiącu pociągi PKP Cargo na międzynarodowych trasach zaczną obsługiwać pierwsze trzy z 15 zakupionych od Siemensa lokomotyw wielosystemowych. Zakup Vectronów to największa inwestycja taborowa PKP Cargo od lat. Wartość umowy to około 315 mln zł.
Spółka podała we wtorek, że pierwsze trzy lokomotywy dotarły do Poznania. Vectrony przejdą w Polsce serię testów, do końca stycznia zostaną formalnie odebrane przez PKP Cargo. W tym samym czasie odbędą się szkolenia maszynistów.
Jak wyjaśnił Michał Wyciślik z biura komunikacji PKP Cargo, lokomotywy wielosystemowe umożliwiają płynne przewożenie ładunków pomiędzy krajami, w których występują różne systemy zasilania. PKP Cargo będzie wykorzystywało nowe lokomotywy do obsługi połączeń międzynarodowych między Polską a Niemcami i Holandią, oraz w połączeniach do Czech, Słowacji, Austrii i na Węgry. Kolejne trzy lokomotywy trafią do PKP Cargo w lutym. Ostatnie z˙15 pojazdów zostaną dostarczone z końcem pierwszego półrocza 2017 roku.
Podpisana we wrześniu 2015 roku umowa zawiera opcję zakupu po ustalonej cenie kolejnych pięciu lokomotyw. PKP Cargo zadecyduje o zakupie dodatkowych maszyn do końca 2017˙roku.
Spółka poinformowała w komunikacie prasowym, że dotąd PKP Cargo posiadało tylko jedną własną lokomotywę wielosystemową, a resztę dzierżawiło. "Obecnie PKP Cargo ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotyw wielosystemowych. W takich warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją, ponieważ umożliwia skuteczniejszą konkurencję cenową z zagranicznymi przewoźnikami" – poinformowała spółka.
PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 56 proc. w ujęciu pracy przewozowej. Oprócz przewozów towarów koleją, Grupa PKP Cargo świadczy usługi spedycji oraz obsługi terminalowej i bocznic. Zajmuje się też naprawą i utrzymaniem taboru kolejowego.
(PAP)
GB.pl/nb