Ofensywa Mastercard na rynek małych firm
W ciągu pięciu lat Mastercard i fintech SumUp umożliwią przyjmowanie płatności elektronicznych kilku milionom MŚP w całej Europie, w tym w Polsce, dzięki mobilnym terminalom płatniczym, zaprojektowanym z myślą o małych firmach
Mastercard i SumUp poinformowały o nawiązaniu współpracy, która ma zwiększyć liczbę placówek przyjmujących płatności elektroniczne w 27 krajach Europy, w tym w Polsce. W ciągu kolejnych pięciu lat obie organizacje umożliwią przyjmowanie płatności kartą kilku milionom mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich firm.
SumUp jest firmą z branży FinTech, która umożliwia przedsiębiorstwom każdej wielkości szybkie i łatwe otrzymywanie płatności, zarówno w sklepach fizycznych, jak i internetowych. Firma została uznana za najszybciej rozwijające się europejskie przedsiębiorstwo w rankingu „Inc. 5000”
Dzięki współpracy Mastercard i SumUp przedsiębiorcy będą mogli używać czytników kart SumUp do przyjmowania płatności realizowanych kartą lub inteligentnymi urządzeniami mobilnymi.
W wielu krajach, w tym w Polsce, większość płatności wciąż odbywa się za pomocą gotówki, szczególnie w segmencie małych firm. Gotówka to jednak mało efektywny i mniej bezpieczny środek płatniczy. Ukryte koszty transakcji gotówkowych mogą być dla małych firm wysokie, a jej przyjmowanie wiąże się z wieloma niedogodnościami, takimi jak koszty transportu, uciążliwe przeliczanie, problemy z bezpieczeństwem, oszustwa czy podrabiane banknoty. Udostępniając proste i efektywne rozwiązania płatnicze,
Mastercard i SumUp pomagają przedsiębiorcom rozwiązać te problemy oraz zwiększyć bezpieczeństwo i wygodę płatności. Dzięki mobilnym urządzeniom płatniczym typu mPOS, które oferuje SumUp, oraz możliwościom w tworzeniu warunków do rozwoju tego typu innowacji, jakie posiada Mastercard, współpraca obu firm pozwoli skutecznie osiągnąć te cele.
Oprócz wyeliminowania ukrytych kosztów, przyjmowanie płatności elektronicznych przynosi przedsiębiorcom również korzyści w postaci wyższych przychodów. Udowodniono, że udostępnienie takiej opcji klientom pozwala sprzedawcy zwiększyć obroty. Dane SumUp pokazują, że małe firmy mogą odnotować nawet 60-procentowy wzrost. Z kolei według badań Mastercard podmioty, które zdecydowały się na przyjmowanie płatności kartą, na ogół osiągają 10–15-proc. wzrost średniej wielkości transakcji, ponieważ konsumenci nie są ograniczeni ilością gotówki, jaką akurat mają w portfelu. Jest to szczególnie ważne dla właścicieli małych sklepów na obszarach wiejskich, gdzie dostęp do gotówki i bankomatów jest często ograniczony. Płatności elektroniczne usprawniają też przepływy pieniężne przedsiębiorcy, umożliwiając mu szybkie księgowanie środków, dając gwarancję płatności i eliminując konieczność domagania się zapłaty zaległych faktur i należności.
Zarówno Mastercard, jak i SumUp, są partnerami programu Polska Bezgotówkowa oraz wspierają inne inicjatywy zwiększające dostęp firm i konsumentów do płatności elektronicznych.
Źródło: materiały prasowe