PKO BP: Kolejny kwartał doskonałych wyników
Po trzech kwartałach 2019 roku Grupa Kapitałowa Banku wypracowała 3,3 mld zł zysku netto, o ponad 21 proc. więcej niż rok wcześniej.
Trzeci kwartał 2019 roku ponownie zakończył się bardzo dobrymi wynikami Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Skumulowany zysk netto wyniósł 3,3 mld zł i był o ponad 21 proc. wyższy niż rok wcześniej. W samym trzecim kwartale bank wypracował 1,23 mld zł skonsolidowanego zysku, czym potwierdził że osiągane przez niego doskonałe wyniki finansowe są powtarzalne. Przyczynił się do tego wzrost skali biznesu oraz poprawa wyniku na działalności biznesowej. Wartość aktywów na koniec kwartału wyniosła blisko 342 mld zł i była o 11,6 proc. wyższa niż przed rokiem. Grupa kontynuowała również poprawę rentowności mierzonej zwrotem z kapitału. Po trzecim kwartale wyniosła ona 10,9 proc. PKO Bank Polski w listopadzie zaktualizuje Strategię na lata 2016-2020 „Wspieramy rozwój Polski i Polaków”, której cele finansowe zrealizował dwa lata przed czasem.
- PKO Bank Polski kontynuuje strategię transformacji cyfrowej oraz systematycznie wypracowuje coraz lepsze i powtarzalne wyniki. Zysk netto naszej grupy w trzecim kwartale wyniósł 1,23 mld zł, a aktywa wzrosły do blisko 342 mld zł. To zasługa sprawnych działań biznesowych i trafnych decyzji strategicznych, które podejmowaliśmy w ostatnich latach. W najbliższych tygodniach przedstawimy aktualizację strategii „Wspieramy rozwój Polski i Polaków”, której cele finansowe zrealizowaliśmy na dwa lata przed terminem – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
Wysoki wzrost zysku
Zysk netto grupy banku po trzech kwartałach wyniósł 3,3 mld zł i był o 21,1 proc. wyższy niż przed rokiem. To ponownie zdecydowanie najlepszy wynik w całym polskim sektorze bankowym. W samym trzecim kwartale 2019 r. bank wypracował 1,23 mld zł skonsolidowanego zysku i utrzymał jego wysoką dynamikę. Trzeci kwartał potwierdził, że osiągane przez PKO Bank Polski doskonałe wyniki finansowe są powtarzalne. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, przyczynił się do tego bardzo dobry wynik na działalności biznesowej. W pierwszych trzech kwartałach roku wyniósł on ponad 10,9 mld zł i rósł głównie dzięki dalszej poprawie wyniku odsetkowego (wzrost o 11,5 proc. r/r do poziomu 7,7 mld zł).
Dynamiczny wzrost skali biznesu
PKO Bank Polski rośnie w szybkim tempie. Bank systematycznie bije rekordy pod względem wielkości aktywów, których wartość to już blisko 342 mld zł. Do ponad 252 mld zł wzrosło finansowanie dla klientów grupy, a kwota oszczędności klientów zarządzanych przez grupę wyniosła ponad 303 mld zł. PKO Bank Polski pozostaje niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego z najwyższymi udziałami zarówno w rynku kredytów, jak i oszczędności.
Dalsza poprawa wskaźników finansowych
Rekordowe zyski przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej dyscypliny kosztowej przełożyły się na wzrost rentowności mierzonej zwrotem z kapitału, która wynosi już 10,9 proc. Wysoka efektywność kosztowa pozwoliła na obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów (C/I) do poziomu 42,0. Ostrożne zarządzanie ryzykiem i wykorzystanie korzystnego otoczenia gospodarczego w pierwszych trzech kwartałach roku pozwoliły bankowi z kolei obniżyć koszt ryzyka do 0,51 proc. Doskonała kondycja spółki pozwoliła także na wypłatę akcjonariuszom 1,66 mld zł z zysku za 2018 r.
Cztery miliony aktywnych aplikacji IKO
IKO, aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego, jest najpopularniejszą i najbardziej transakcyjną aplikacją na polskim rynku. Klienci banku co pół sekundy płacą mobilnie w Internecie, a do IKO logują się już o 60 proc. częściej niż do serwisu bankowości internetowej iPKO. IKO przekroczyło w październiku rekordową barierę 4 milionów aktywnych aplikacji. Bank zanotował dotychczas w IKO łącznie 290 milionów transakcji mobilnych. Wysoka popularność i najwyższe oceny wystawione przez użytkowników dały jej drugie z rzędu zwycięstwo w rankingu brytyjskiego Retail Banker International, który potwierdził że aplikacja banku jest najlepsza na świecie. IKO ponownie wyprzedziło aplikacje największych światowych banków takich jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America.
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego nieustannie się rozwija. Oprócz grona użytkowników, którzy z niej korzystają na co dzień i liczby transakcji, wzrasta także wachlarz dostępnych za pośrednictwem aplikacji funkcji. Dużą popularnością cieszy się niedawno udostępniona możliwość kupienia biletu komunikacyjnego. Bank udostępnił w tym roku także kilka innych nowości, takich jak dostęp do mobilnej autoryzacji, czy możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych. Nowością jest także możliwość złożenia wniosku o konto walutowe, limit odnawialny, kartę kredytową czy podłączenie karty kredytowej jako źródło dla transakcji BLIK. Jeszcze w tym roku bank planuje uruchomić kilka kolejnych rozwiązań w IKO takich jak bilety parkingowe, możliwość aktywacji aplikacji na zagranicznych numerach telefonów oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych.
PKO TFI z największą liczbą umów o zarządzanie PPK
Należąca do Grupy Kapitałowej Banku spółka PKO TFI, kontynuuje dynamiczny rozwój. PKO TFI zdominowało rynek Pracowniczych Planów Kapitałowych i podpisało ponad 1,5 tys. umów o zarządzanie PPK – najwięcej spośród wszystkich instytucji finansowych. Łącznie firmy, które zdecydowały się na współpracę z PKO TFI, zatrudniają ok. 1,1 miliona pracowników. Wśród klientów spółki są m.in. Allegro, Leroy Merlin Polska, T-mobile, Play, Jeronimo Martins Polska, Lidl Polska i Grupa Azoty ZA „Puławy”. PPK w PKO TFI oparte są o fundusz cyklu życia PKO Emerytura – sfio, w skład którego wchodzi 8 subfunduszy inwestycyjnych zdefiniowanej daty. Inwestycje uczestnika automatycznie dopasowują się do jego wieku, tzn. im bliżej 60. roku życia, tym więcej środków pracuje w bezpieczniejszych instrumentach finansowych. Dodatkowym atutem oferty PKO TFI jest system do obsługi PPK. Pracodawcy, którzy zdecydowali się na współpracę z PKO TFI otrzymują dedykowany system iPPK, umożliwiający automatyczną obsługę w tym zakresie.
Źródło: materiały prasowe