PKO BP rozbudowuje zespoły IT
Potrzeba rozbudowania zespołów projektowych wynika z dużej skali ambitnych projektów realizowanych w obszarze technologii, m.in. wykorzystujących Data Science, RPA, Machine Learning czy Artificial Intelligence.
PKO Bank Polski rozwija zespoły projektowe IT i prowadzi obecnie 130 rekrutacji na nowe stanowiska. Poszukiwani są specjaliści z praktycznie wszystkich obszarów IT: analitycy, architekci, kierownicy projektów i programiści, a także eksperci od hurtowni danych, administratorzy aplikacji czy inżynierowie DevOps.
W prace nad rozwiązaniami technologicznymi PKO Banku Polskiego zaangażowany jest zespół najlepszych na rynku ekspertów w obszarze IT, a efekty dotychczasowych wdrożeń zostały docenione w konkursach i rankingach międzynarodowych. PKO Bank Polski zwyciężył m.in. w rankingu Finnoscore oceniającym dojrzałość cyfrową 230 banków z Europy i Ameryki Północnej. Znalazł się także wśród finalistów konkursu Technology Strategy Impact and Enterprise Architecture Awards for EMEA organizowanego przez Forrester - jedną z najbardziej opiniotwórczych firm badawczych na świecie. W najbliższej przyszłości, skala przedsięwzięć w obszarze IT realizowanych przez bank będzie wzrastała. Strategia PKO Banku Polskiego na lata 2023-2025 zakłada bowiem jeszcze większą koncentrację na wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
– PKO Bank Polski ma blisko 12 mln klientów, z czego 63 proc. to klienci cyfrowi. Mamy 7,6 mln aktywnych aplikacji IKO, a do 2025 r. zamierzamy wszystkie nasze serwisy udostępnić w kanałach zdalnych. Realizujemy coraz więcej projektów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i jesteśmy na etapie przenoszenia aplikacji mobilnej IKO do chmury. Budujemy najbardziej zaawansowaną analitykę na rynku - nasza platforma MLOps jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w polskim sektorze bankowym. Prowadzimy równocześnie wiele projektów informatycznych, które są bardzo złożone i które ze względu na skalę naszej działalności, mają duży wpływ na rynek. Jesteśmy olbrzymią firmą technologiczną, ale jednocześnie jako największy bank w Polsce mamy bardzo solidne fundamenty, co stwarza unikalne środowisko pracy. Dzięki temu naszym pracownikom możemy zapewnić nie tylko ciekawą ścieżkę rozwoju, ale i stabilność zatrudnienia – mówi Piotr Krawczyk, Dyrektor Pionu Rozwoju Aplikacji w PKO Banku Polskim.
Obecnie w różnych obszarach banku w zespołach IT pracuje 2300 osób. To multidyscyplinarne zespoły projektowe, łączące kompetencje IT z biznesowymi. W budowaniu aplikacji PKO Bank Polski rozwija podejście DevSecOps, które pozwala na zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa na każdym etapie wdrażania technologii. W codziennej pracy bank wykorzystuje metodykę Agile, tryb pracy małych zespołów, które dobrze się rozumieją i mocno czują odpowiedzialność za produkt. Takie podejście zwiększa efektywność i podnosi komfort pracy.
PKO Bank Polski prowadzi szereg programów rozwojowych, które pozwalają pracownikom podnieść kompetencje lub nabyć zupełnie nowe. Główny nacisk kładzie na umiejętności z zakresu chmury, cyberbezpieczeństwa, DevOps, AI czy analityki danych. Rozwija także metodyki Agile i umiejętności w obszarze architektury, analityki wymagań czy szeroko rozumianych kompetencji developerskich.
– PKO Bank Polski cały czas się rozwija, dla klientów i pracowników. Jako pracodawca oferujemy szeroki stack technologiczny, pakiet szkoleń, hybrydowy model pracy, a także stabilne i atrakcyjne warunki zatrudnienia. Inwestujemy w rozwój technologiczny, podnoszenie kompetencji oraz dostosowanie środowiska pracy do potrzeb naszych pracowników. Dlatego nasza nowa strategia skoncentrowana jest właśnie na ludziach. Wierzymy, że dzięki transformacji naszej kultury na jeszcze bardziej zwinną i innowacyjną, budujemy bank możliwości, z którym warto związać ścieżkę kariery na dłużej - mówi Jolanta Wiewióra, Dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO Banku Polskim.
Źródło: materiały prasowe