Ponad 150 tys. osób korzysta już „PKO Płacę później”
„PKO Płacę później” usługa z zakresu płatności odroczonych została uruchomiona w PKO Banku Polskim, dla pierwszej grupy klientów, 28 listopada 2022 roku. Łączna kwota przyznanych limitów to 123 mln zł, średni aktywny limit to 782 zł na osobę. W trakcie 12 miesięcy klienci wykonali 1,5 mln transakcji na kwotę 209 mln zł. Klient korzystający z „PKO Płacę później” może zrobić zakupy w ramach określonego przez bank limitu i spłacić je w ciągu 30 dni - pieniądze automatycznie zostaną pobrane z konta w PKO Banku Polskim. To pierwsza taka usługa wprowadzana samodzielnie przez bank w Polsce.
Klienci mogą aktywować „PKO Płacę później” w serwisie internetowym, aplikacji mobilnej , podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale banku. Obsługa jest prosta i przyjazna. W serwisie internetowym i aplikacji mobilnej przy aktywacji tej usługi wszystkie pola z danymi wypełniane są automatycznie, klient powinien tylko zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację. Rozwiązanie jest dostępne we wszystkich sklepach akceptujących BLIKA (internetowych i stacjonarnych) oraz w sklepach internetowych przy wyborze metody płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link). Aktywacja usługi jest bezpłatna, a z dodatkowego limitu klient może korzystać za 0 zł – wystarczy, że spłaci transakcje w ciągu 30 dni.
– Rok działania „PKO Płacę później” utwierdził nas w przekonaniu, że to znakomity produkt dla klientów PKO Banku Polskiego. Liczby też pokazują, że doceniają oni ten szybki, wygodny i bezpieczny sposób na finansowanie zakupów bez natychmiastowego obciążania domowego budżetu. To prosta i wygodna funkcja w naszej bankowości mobilnej i internetowej, która nadal będzie rozwijana - planujemy podwyższyć limit maksymalny i udostępnić możliwość rozkładania transakcji na raty. Jesteśmy zadowoleni z wyników po tych 12 miesiącach i dziękujemy naszym klientom za zaufanie i aktywne używanie „PKO Płace później”, jednocześnie motywuje to nas do rozbudowy cyfrowej oferty największego polskiego banku o kolejne innowacyjne i użyteczne produkty i usług bankowe oraz pozabankowe – podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
51 proc. wydatków dokonywanych przy pomocy „PKO Płacę później” to transakcje na kwotę do 100 zł, 40 proc. mieści się w przedziale 100-300 zł, a pozostałe są za ponad 300 zł.
Wśród ponad 150 tys. klientów najbardziej aktywnie z usługi korzystali ci z grupy wiekowej 25-35 lat – średnio na każdą osobę przypada tu 14 wykonanych transakcji, tuż za nimi uplasowali się najmłodsi - z grupy 18-25 lat, dla których ten wskaźnik to 12 oraz ci nieco dojrzalsi klienci w wieku 36-45 lat – średnio wykonali po 11 transakcji. 59 proc. użytkowników korzysta z „PKO Płacę później” do zakupów w internecie, a 41 proc. robi zakupy stacjonarnie używając „PKO Płacę później” w terminalach POS.
„PKO Płacę później” jest doceniane nie tylko przez klientów, ale też przez branżowych ekspertów. Usługa zdobyła niedawno „Nagrodę Społeczności” w konkursie Digital Excellence Awards za innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie w bankowości cyfrowej. Wcześniej ta usługa zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Najciekawszy projekt płatniczy 2022” w plebiscycie Cashless Pay.
Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to 1000 zł. W pierwszej kolejności klienci mają możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów (jeżeli dokonają spłaty w ciągu tych 30 dni).
Klient ma 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”, gdy spłata zostanie dokonana usługa znów zacznie automatycznie działać. Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.
Źródło: materiały prasowe