Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014
Laureaci konkursu Gazety Bankowej „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014” to firmy, dla których dobre relacje z rynkiem i klientami są najważniejsze. Dzięki temu konkursowi konsumenci dowiadują się, które towarzystwa o nich dbają najlepiej. rozwiń
„W każdej organizacji biznesowej celem jest poszukiwanie Świętego Graala. W ubezpieczeniach Świętym Graalem jest rentowny wzrost, czyli innymi słowy: fajnie by było, żebyście rośli i jeszcze, żeby rosły wam równolegle zyski. Co oczywiście biorąc pod uwagę sytuację rynkową w Polsce jest dosyć dużym wyzwaniem” - to cytat z Witolda Jaworskiego, który wygrał tytuł Ubezpieczeniowego Menedżera Roku 2014 w konkursie „Gazety Bankowej”.
Jaworski wygrał, bo wydaje się, że znalazł tego Świętego Graala, a przynajmniej dobrze wie gdzie go szukać. Możecie się Państwo o tym przekonać, czytając obszerny wywiad, którego udzielił „Gazecie Bankowej” podczas uroczystego wręczenia statuetki. Warto przeczytać najnowsze, noworoczne wydanie „GB” (na rynku już 23 grudnia 2014 r.), bo Jaworski mówi otwarcie o tym, co boli nie tylko jego, ale też całą branżę ubezpieczeniową w Polsce.
Jaworski nie ma nic do ukrycia, jak zresztą i pozostali laureaci naszego konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014”. W tak zwanej „życiówce” (ubezpieczenia na życia) najlepsza okazała się Aviva, ubezpieczenia wzajemne i majątkowe zdominowało TU Europa, zaś kategorii ubezpieczenia ogólne wygrało PZU. Zwycięzcy konkursu „Gazety Bankowej” wyróżniali się nie tylko wysoką reputacją na rynku i świetnymi wynikami finansowymi. Tych zwycięzców wyróżnia transparentność, bo odpowiedzieli na wszystkie pytania zadane w ankietach konkursowych, co trzeba przyznać nie przychodziło zbyt łatwo pozostałym uczestnikom.
Dlatego każda firma, która zdecydowała się na wzięcie w nim udziału, zasługuje na miano Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej. Firmy przyjaznej dla rynku – uczciwej w świadczeniu usług, otwartej na oczekiwania klientów, stabilnej pod względem finansowym. Takie właśnie wnioski można wysnuć ze wskaźników, które wyliczali specjalnie dla nas zawodowi konsultanci z PwC (firmy świadczącej profesjonalne usługi doradcze).
A wszystko zaczęło się w 2010 r. gdy redakcja „Gazety Bankowej” jako pierwsze i jedyne medium na rynku przygotowała wspólnie z PwC metodologię oceny ubezpieczycieli, działających na terenie Polski.
- Redakcja „Gazety Bankowej” wyszła z nadzwyczaj użyteczną i nowatorską inicjatywą zgromadzenia wokół siebie firm przyjaznych ubezpieczonemu i takich, które chcą w przyszłości podjąć trud zbudowania swojego wizerunku jako firmy przyjaznej klientowi. „Bankowej” udało się zgromadzić wokół siebie przedstawicieli różnych środowisk naukowych, których aktywność z tytułu uczestnictwa w jury konkursu pozwoliła na rozpropagowanie i szerokie upowszechnienie idei konkursu – podkreśla prof. dr hab. Irena Jędrzejczyk, kierownik Zakładu Prawa i Finansów SGGW w Warszawie
Wsparcia merytorycznego udzielił wtedy redakcji „GB” Rzecznik Ubezpieczonych, który do dziś jest jednym z partnerów konkursu.
- W opinii Rzecznika Ubezpieczonych upublicznianie informacji na temat wywiązywania się ubezpieczycieli z zaciągniętych zobowiązań pozwala na stworzenie pełniejszego, a przez to obiektywnego wizerunku działalności poszczególnych podmiotów, co w efekcie powinno się przekładać na świadomy wybór ich oferty przez potencjalnych klientów, wzmacniając jakościową konkurencję branży. Transparentność prowadzonej działalności staje się obowiązującą dewizą postępowania instytucji finansowych w nowoczesnych gospodarkach rynkowych. Tym bardziej, w naszej ocenie, powinna ona obowiązywać podmioty szczególnego zaufania publicznego, jakimi są niewątpliwie zakłady ubezpieczeń – tłumaczy Magdalena Kudlak, Naczelnik Wydziału Skarg i Interwencji w Biurze Rzecznika Ubezpieczonych
Korzyści płynące z ubezpieczeniowego konkursu „Gazety Bankowej” zauważa także Elżbieta Wanat-Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Jej zdaniem klientom firm ubezpieczeniowych – atakowanym lawiną negatywnych informacji o tych podmiotach – coraz trudniej wybrać odpowiednie ubezpieczenie. Dlatego obiektywne rankingi mogą być pomocne w takich decyzjach. Z kolei rzetelne opracowanie ich to ogromna odpowiedzialność wobec klientów i odwaga w zderzeniu się z opinią również tych niezadowolonych.
- I w tym sensie dobrze, że w tym roku konkurs „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014” został wzbogacony o internetowe głosy klientów firm ubezpieczeniowych (zwycięzcą w tej kategorii zostało ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życia – od red.). Wszystkie rankingi, także te przygotowywane przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, dyscyplinują bowiem rynek do prawidłowych zachowań – podkreśla Elżbieta Wanat-Połeć.
Dlatego zaglądając do tabeli z wynikami, pamiętajcie państwo, że laureaci konkursu Gazety Bankowej „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014” to firmy, dla których dobre relacje z rynkiem i klientami są najważniejsze. Dzięki temu konkursowi konsumenci dowiadują się, które towarzystwa o nich dbają najlepiej i... wybierają coś dla siebie.
Partner konkursu:
Partner merytoryczny:
Autor: Małgorzata Dygas
Redakcja „Gazety Bankowej” właśnie zakończyła zbieranie zgłoszeń do V edycji konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa”. Konkursu, w którym oceniając firmy ubezpieczeniowe, niezależne jury bierze pod uwagę dobro klientów - ubezpieczonych. Z każda edycją przybywa coraz więcej zgłoszeń – w tym roku padł kolejny rekord. Na konkurs napłynęło 37 ankiet od towarzystw działających na terenie Polski. rozwiń
Rozpoczęła się V edycja konkursu organizowanego przez „Gazetę Bankową” - „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014”, dedykowanego firmom i towarzystwom ubezpieczeniowym. rozwiń