Sześciu wybitnych przedstawicieli branży ubezpieczeniowej trafiło na listę nominowanych do nagrody „Ubezpieczeniowy Menedżer Roku 2017” rozwiń
Nagroda dla menedżera to jeden z dwóch konkursów „Gazety Bankowej” dla branży ubezpieczeniowej: w pierwszym – „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa” wyłaniamy firmy o wybitnych osiągnięciach, w trzech kategoriach: I – ubezpieczenia na życie, II – ubezpieczenia komunikacyjne, III – ubezpieczenia osobowe i majątkowe.
Najnowsza edycja „Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej 2017” była już ósmą z kolei. Konkurs „Ubezpieczeniowy Menedżer Roku 2017” jest edycją szóstą. Z nadesłanych przez towarzystwa ubezpieczeniowe propozycji redakcja „Gazety Bankowej” wytypowała sześciu nominowanych, z których zwycięzcę wyłoni jury konkursu. Nazwisko menedżera opublikujemy w styczniowym numerze naszego miesięcznika, tak samo jak zwycięzców konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2017”.
Tak jak w poprzednich latach, tak samo tym razem, tytuł menedżera roku przyznawany jest temu przedstawicielowi branży ubezpieczeniowej, który wykazał się w okresie od 1 lipca 2016 r. do 30 czerwca 2017 r. wybitną skutecznością w zarządzaniu firmą (powinna ona osiągnąć bardzo dobre wyniki), jest doceniany przez zespół, z którym pracuje, działa etycznie, przestrzega reguł zdrowej konkurencji, a także realizuje w praktyce zasady społecznej odpowiedzialności biznesu.
Krzysztof Charchuła, prezes zarządu BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń
Bancassurance ciągle ma wielki potencjał
Spółki ubezpieczeniowe BZ WBK-Aviva kierowane przez Krzysztofa Charchułę w 2018 r. będą obchodzić 10. rocznicę działalności. Są wzorem ścisłej współpracy między bankiem i ubezpieczycielem, czego dowodem, oprócz rozwoju oferty i rosnącej sprzedaży, są wyniki towarzystw.
Krzysztof Charchuła uważa, że wartościowa oferta bancassurance korzysta z wiedzy banku o kliencie, chroni jego zdrowie, życie i majątek, zapewniając wygodę zakupu oraz obsługi przez różne kanały bankowe. Priorytetem jest wysoka jakość obsługi, w tym sprawna i przyjazna likwidacja roszczeń, czego najlepszym potwierdzeniem jest już siedem pozytywnych certyfikacji w programie Firma Przyjazna Klientowi.
Jak podkreślają współpracownicy, prezes Charchuła to innowator, który nieustannie inspiruje zespół. Inicjator wielu projektów, których efektem jest rozwój spółek w zakresie customer experience. Jest przekonany, że polisy w kanale bancassurance nie mogą odbiegać od standardów w innych kanałach sprzedaży. Jednym z rozwiązań wspierających to podejście jest realizowany wspólnie z Bankiem Zachodnim WBK program promowania jakości sprzedaży w systemie motywacyjnym oraz wprowadzony w tym roku szeroki program lojalnościowy, nagradzający klientów za kontynuację ochrony.
Krzysztof Charchuła zachęca pracowników do włączania się w podejmowane przez firmę działania społeczne. Wśród nich są m.in. wspólne akcje z Drużyną Szpiku, np. Dni Mamy Onkologicznej, Szpikowa Paczka czy też inicjatywa promującą profilaktykę na wypadek nowotworu „Bieg Kobiet”. Swoją postawą propaguje aktywny tryb życia. Od lat uczestniczy w wielu warszawskich biegach.
Prezes BZ WBK-Aviva TU przygodę z ubezpieczeniami rozpoczął ponad 20 lat temu, najpierw w TUŻ Amplico Life, gdzie był m.in. wiceprezesem ds. operacyjnych. Równocześnie współtworzył i zarządzał spółką Amplico Services Sp. z o.o. Dodatkowo sprawował funkcję członka zarządu w AIG Asset Management.
Z BZ WBK-Aviva związany jest od początku, czyli od 2008 r.
Ma doktorat z fizyki. Wcześniej pracował jako nauczyciel licealny, potem wykładowca na Akademii Medycznej i pracownik naukowy na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Agnieszka Wrońska, prezes LINK4
Wykorzystać możliwości, jakie daje rynek
Agnieszka Wrońska została powołana na stanowisko prezesa zarządu LINK4 7 lipca 2016 r., gdy miała już dziesięcioletni staż w firmie. Przed powołaniem na stanowisko prezesa pełniła funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za pion finansów. Ma bogate doświadczenie w branży ubezpieczeniowej, zdobyte zarówno w finansach, jak i technice ubezpieczeniowej. W LINK4 jeszcze jako dyrektor techniczny kierowała departamentem odpowiedzialnym m.in. za rozwój i tworzenie produktów, ich wycenę oraz ocenę ryzyka ubezpieczeniowego. Do 2010 r. pełniła funkcję głównego aktuariusza spółki.
– W LINK4 wprowadziliśmy narzędzie wspierające likwidację szkody przez samego klienta. W najprostszych przypadkach klient może otrzymać po zakończeniu procesu konkretną propozycję odszkodowania, a gdy sprawa jest nieco bardziej złożona, kontaktujemy się z nim przez infolinię, już mając w systemie dokumentację zdjęciową. Warto wspomnieć, że niebawem na lotnisku w Modlinie zostanie uruchomiony polisomat, gdzie wszyscy zapominalscy będą mogli kupić nasze ubezpieczenie turystyczne – zdradza Agnieszka Wrońska.
Prezes LINK4 jest od początku kariery związana z branżą finansową. Zaczynała od pracy w firmie konsultingowej Ernst & Young, gdzie przez cztery lata brała udział w projektach doradczych oraz badaniach sprawozdań finansowych ubezpieczycieli majątkowych w Polsce.
Agnieszka Wrońska ukończyła Szkołę Główną Handlową na kierunku Metody Ilościowe oraz Systemy Informacyjne. Posiada licencję aktuarialną oraz jest członkiem międzynarodowego stowarzyszenia ACCA. W 2017 r. Agnieszka Wrońska znalazła się wśród wyróżnionych zestawienia 10 Wschodzących Gwiazd Biznesu.
W chwilach wolnych od pracy lubi wędrówki tatrzańskimi szlakami, narciarstwo, nurkowanie w ciepłych morzach oraz rozwijanie talentów kulinarnych.
Wojciech Sass, prezes zarządu Nationale-Nederlanden TUnŻ SA
Nowatorskie podejście do dystrybucji polis
Od października 2015 r. Wojciech Sass sprawuje stanowisko prezesa zarządu Nationale-Nederlanden Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie SA w Polsce oraz funkcję prezesa Nationale-Nederlanden Usługi Finansowe SA.
Swoją 20-letnią karierę w sektorze finansowym rozpoczął w 1995 r. w Pionie Usług Finansowych Andersen Consulting Polska (obecnie Accenture) w Warszawie. W latach 1997–2011 był zatrudniony w Boston Consulting Group (BCG), początkowo na stanowisku konsultanta, kierownika projektów, a następnie od maja 2007 r. jako partner i dyrektor zarządzający. W BCG realizował projekty dla towarzystw ubezpieczeniowych i banków w Niemczech, Australii i w Polsce. Wojciech Sass był pierwszym Polakiem na stanowisku dyrektora generalnego BCG Polska.
Nowy prezes przyszedł do Nationale-Nederlanden TUnŻ SA z sektora bankowego. Od czerwca 2011 r. był związany z bankiem BGŻ BNP Paribas, gdzie odpowiadał za obszar bankowości detalicznej i biznesowej.
Nowego prezesa NN TUnŻ SA charakteryzuje nowatorskie podejście do dystrybucji produktów finansowych. W drugiej połowie 2016 r.
Grupa N-N przejęła 100 proc. akcji Domu Kredytowego Notus, jednego z największych doradców finansowych w Polsce, oferującego pożyczki hipoteczne, ubezpieczenia oraz produkty inwestycyjne i oszczędnościowe. – Przejęcie Notus Doradcy Finansowi pozwoli nam poszerzyć skalę naszej dystrybucji. W dzisiejszym świecie musimy zapewniać klientom szeroki dostęp do usług Nationale-Nederlanden.
Chcemy poszerzyć naszą dystrybucję poprzez kanały dające nam kontrolę nad jakością sprzedaży. Jestem przekonany, że partnerstwo z renomowanym doradcą finansowym w Polsce, świadczącym wysokiej jakości usługi, pomoże nam w realizacji tego celu – uważa prezes Sass.
Wojciech Sass jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Ukończył również studia podyplomowe MBA w London Business School.
Andrea Simoncelli, prezes zarządu spółek Generali Polska
Kluczem do sukcesu jest satysfakcja klienta
Andrea Simoncelli został powołany na prezesa zarządu spółek Generali Polska 1 stycznia 2016 r. Jego zadaniem w Polsce było przywrócenie zyskowności Generali i Proama w Polsce. I to udało się w półtora roku.
Według prezesa Simoncellego tym, co rozstrzyga o sukcesie firmy jest satysfakcja klienta. Jej osiągnięcie jest możliwe dzięki dobrym produktom, jakości usług, a przede wszystkim dzięki sprawnej likwidacji szkody. Prezes Simoncelli wspiera również wszelkie inicjatywy, które pomagają polubownie rozwiązywać ewentualne spory z klientami, w efekcie Generali Polska otrzymało od KNF wyróżnienie Instytucja Finansowa Przyjazna Mediacji. Za profesjonalizm i etyczne działanie Generali docenili partnerzy: Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych przyznała Generali I miejsce w konkursie Laur Pośredników.
Prezes Simoncelli angażuje się również w akcje społeczne i wspiera inicjatywy, realizowane przez pracowników na rzecz lokalnych społeczności.
Andrea Simoncelli karierę zawodową rozpoczął w 1977 r. w dziale ekonomicznym Fiata i potem długo pracował w różnych strukturach koncernu na całym świecie. W 1978 r. był przedstawicielem Fiata w Pekinie. W 1980 r. został powołany na stanowisko prezesa Fiata w Peru, a w 1985 r. został CEO Fiat Allis w Brazylii. Po powrocie do Turynu w 1998 r. objął stanowisko Chief Executive Officer we włosko- japońskiej firmie Fiat-Hitachi, w departamencie agro-budowlanym, a następnie piastował funkcję CEO w Fiat International. W 1990 r. przeszedł do Departamentu Ubezpieczeń Fiata i został wiceprezesem oraz dyrektorem finansowym firmy Toro Ubezpieczenia w Turynie, która została przejęta przez Generali Group w 2003 r. Po 2003 r. Andrea Simoncelli był m.in. prezesem Fiat Ubezpieczenia w Polsce w 2003 r., kierował też strukturami Generali w Serbii, Czarnogórze i Rumunii.
Andrea Simoncelli ukończył z wyróżnieniem prawo na Uniwersytecie Rzymskim w 1975 r., a na Uniwersytecie Luiss w Rzymie uzyskał tytuł magistra ekonomii. Jest ekspertem nie tylko w zakresie ubezpieczeń, ale także w zakresie win. Jego ulubione sporty to piłka nożna i pływanie. Jest żonaty, ma syna Lorenzo, który jest dziennikarzem w RPA.
Paweł Ziemba, prezes zarządu Vienna Life TU na Życie SA Vienna Insurance Group
Cyfrowa szansa dla branży ubezpieczeń
Paweł Ziemba – od 1 października 2008 r. prezes zarządu Vienna Life TU na Życie S.A. Vienna Insurance Group. Z firmą Vienna Life (dawniej Skandia Życie) związany od 2003 r., jako członek zarządu, a wcześniej dyrektor sprzedaży, odpowiedzialny za rozwój sprzedaży i marketingu. Jego bogate doświadczenie w projektowaniu oraz realizacji strategii i rozwoju biznesu w znaczący sposób przyczyniło się do budowy sukcesu Vienna Life w Polsce w ostatnich latach.
W latach 2009-2012 zasiadał w Zarządzie Skandia Retail Europe, odpowiadając za marketing strategiczny dla rynków: Polski, Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Pod jego nadzorem w 2016 r. firma przeszła z sukcesem proces rebrandingu. Przyjęcie marki Vienna Life było odzwierciedleniem szeregu zmian, jakie miały miejsce w ostatnich latach w ofercie spółki. Prezes Ziemba jest przekonany, że poziom konkurencji wśród ubezpieczycieli będzie mocno związany z nowymi technologiami i digitalizacją, a także umiejętnym odczytywaniem i adresowaniem potrzeb klientów.
Vienna Life rozwija swoją ofertę w oparciu o analizę oczekiwań klientów. Wyniki realizowanych projektów badawczych jednoznacznie wskazują, że większość inwestujących potrzebuje eksperckiego wsparcia w podejmowaniu decyzji. W odpowiedzi na tę potrzebę Vienna Life stworzyła nową usługę inwestycyjną – inPlus.
Prezes Ziemba jest zwolennikiem włączania działań prospołecznych i charytatywnych do promocji wizerunku firmy. Jest dumny z 11-letniego zaangażowania marki w projekt Vienna Life Lang Team Maratony Rowerowe. Ten cykl imprez dla amatorów kolarstwa górskiego, angażujący tysiące ludzi, pozwolił zrealizować pierwotny cel – Polacy pokochali aktywność fizyczną i rowery.
Obecnie z inicjatywy Prezesa Vienna Life realizuje szereg działań edukacyjnych oraz pragnie inspirować klientów, by brali odpowiedzialność za swoją przyszłość i aktywnie ją współtworzyli. Zdaniem Pawła Ziemby nadszedł czas na przedefiniowanie roli zakładów ubezpieczeń oraz zbudowanie nowego dialogu z klientami. Niezmiernie ważne jest, by rozumieli oni produkty i wiedzieli, jak z nich korzystać – stąd nacisk na dzielenie się przez Vienna Life wiedzą ekspercką oraz doświadczeniem, m.in. na portalu Viem.pl.
Paweł Ziemba jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie oraz Electrolux Business College przy Webster's University w Wiedniu oraz Ashridge Business School w Londynie. Odbył liczne kursy i seminaria dotyczące zarządzania, sprzedaży i marketingu.
Zwolennik aktywnego wypoczynku i podróży. Szczególnie lubi kolarstwo, grę w tenisa oraz narciarstwo.
Marat Nevretdinov, wiceprezes zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Europa SA
Strategia nastawiona na nowe technologie
Marat Nevretdinov został nominowany na stanowisko prezesa grupy ubezpieczeniowej Europa w kwietniu 2015 r. Z ubezpieczycielem związał się dwa lata wcześniej, kiedy został wiceprezesem odpowiedzialnym za strategię biznesową i poszukiwanie nowych obszarów rozwoju. Jest pomysłodawcą wdrażanej z sukcesem strategii Grupy Europa, której celem jest dostosowanie biznesu ubezpieczyciela do szybko zachodzących zmian z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, innowacyjnych produktów oraz nastawienie na klienta.
Poprzednio, w latach 2009–2013 pełnił funkcję dyrektora zarządzającego spółki Genworth Financial na Polskę, Czechy, Słowację i Węgry.
Wcześniej pracował m.in. w strukturach koncernu Fiat, gdzie odpowiadał za sprzedaż i marketing oraz uruchomienie usług finansowych na rynku polskim.
Prezes Nevretdinov jest przekonany, że w najbliższych latach polscy ubezpieczyciele podążą za rozwiązaniami wytyczonymi przez banki – zdecydują się na wszechstronne wykorzystanie cyfryzacji sprzedaży i obsługi klientów. Tak więc Grupa Europa stawia na rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży, tworzenie innowacyjnych i dopasowanych do potrzeb klientów produktów oraz poszukuje nowych partnerów biznesowych, by razem odkrywać niezbadane wcześniej nisze sprzedażowe. Przykładem jest nawiązanie współpracy z największymi niezależnymi sieciami bankomatów: Euronet i Planet Cash.
– Chcemy, by klient mógł kupić ubezpieczenia wtedy, kiedy ich potrzebuje. To oznacza nie tylko kontekstową sprzedaż, ale także responsywność wobec klienta. Za tym kryje się konieczność poznania jego potrzeb, przyzwyczajeń i zachowań. Nie jest to możliwe bez zastosowania nowoczesnej analityki, opartej o takie rozwiązania technologiczne, jak Big Data – podkreśla Marat Nevretdinov.
Prywatnie Marat Nevretdinov jest miłośnikiem sportu i żeglarstwa. Ma za sobą liczne starty w zawodach triathlonowych i biegowych.
Jego pasja ma przełożenie na pracowników Grupy Europa – w firmie funkcjonuje grupa „Nadaktywnych”, która skupia miłośników wysiłku fizycznego i zdrowej rywalizacji sportowej.
ORGANIZATOR:
PARTNER MERYTORYCZNY: