Rusza aplikacja do zarządzania domowym budżetem

opublikowano: 22 kwietnia 2021
Rusza aplikacja do zarządzania domowym budżetem lupa lupa

W kilka kwartałów fintech Pago z Rumunii korzystając ze wsparcia Visa chce przyciągnąć nawet 500 tys. Polaków, oferując im kolejne usługi płatnicze w jednym miejscu, w jednym czasie.

Idea stojąca za Pago jest prosta: nigdy więcej chaosu w domowych rachunkach. 200 tys. mieszkańców Rumunii i ok. 8 tys. Polaków używa Pago do zarządzania rachunkami i upraszczając zarządzanie domowym budżetem bez żadnych dodatkowych opłat – wystarczy kilka sekund a wszystkie rachunki zostaną opłacone. Już teraz jest to możliwe w przypadku blisko 100 dostawców usług w Polsce, m.in. Orange, Play, Canal+, Cyfrowego Polsatu czy Energii, Innogy, PGNiG oraz lokalnych wodociągów. Teraz Pago rozpoczyna ekspansję w Polsce.

Uruchomiliśmy właśnie program cashback. Naszym partnerem jest Visa, gwarantujemy w nim zwrot 5 proc. z kwoty każdego opłaconego rachunku. Nasz cel jest jasny: chcemy zachęcić do spróbowania możliwości i prostoty Pago jak największą liczbę Polaków. Nasze doświadczenia pokazują bowiem, że z użytkowników, którzy skorzystali z Pago co najmniej dwukrotnie aż 85 proc. zostaje z Pago na zawsze – podkreśla Adrian Cighi, współzałożyciel Pago, jednego z najpopularniejszych fintechów w Rumunii.

Kluczowy partner ekspansji Pago – Visa – gwarantuje bezpieczeństwo danych jak i transakcji finalizowanych przy pomocy aplikacji. Na dziś przejrzysta aplikacja mobilna Pago w Polsce daje możliwość łatwego łączenia kont internetowych utworzonych u różnych dostawców mediów, po czym rachunki i płatności są aktualizowane w czasie rzeczywistym, zawsze gotowe do zapłaty, z jednego konta. Sukces Pago w Rumunii (350 dostawców, 5 mln płatności w kilka kwartałów na kwotę 100 mln EUR) spowodował, że większościowy pakiet w rumuńskiej spółce przejął największy tamtejszy bank - Banca Transilvania. Polska spółka Pago należy jednak w całości do pierwotnych założycieli Pago, w tym do Adriana Cighi.

Mamy świadomość, że szybka ekspansja oznacza większe nakłady inwestycyjne. Na teraz, nasz sukces w Rumunii pozwala nam finansować potrzeby Pago w Polsce ale naturalnym wydaje się wpuszczenie na pokład lokalnych inwestorów, funduszy inwestycyjnych czy przedstawicieli branży finansowej – zaznacza Adrian Cighi i dodaje, że model biznesowy Pago oznacza darmowe usługi dla użytkowników ale i wpuszczanie na platformę kolejnych, komercyjnych dostawców takich jak np. ubezpieczyciele.

Źródło: materiały prasowe

 

Zaloguj się, by uzyskać dostęp do unikatowych treści oraz cotygodniowego newslettera z informacjami na temat najnowszego wydania

Zarejestruj się | Zapomniałem hasła