Santander wkracza do świata eSportu
Grupa Santander ogłosiła zawarcie wieloletniej umowy, na mocy której zostanie głównym sponsorem League of Legends European Championship (LEC) i Liga Latinoamérica (LLA). Podczas wydarzenia zorganizowanego w Madrycie, najbardziej znani streamerzy, artyści i gracze LoL uczestniczyli w ogłoszeniu zaangażowania się Grupy Santander w sponsoring eSportu.
League of Legends to najbardziej popularna gra eSportowa na świecie, z najbardziej zaawansowanymi profesjonalnymi rozgrywkami i ugruntowaną społecznością fanów. W 2021 roku League of Legends World Championship przyciągnęło szczytową oglądalność blisko 74 milionów widzów na żywo, przy średniej minutowej widowni wynoszącej, według organizatora, nieco ponad 30 milionów, co czyni je jednym z najchętniej oglądanych wydarzeń e-sportowych na świecie. Pod hasłem "Level up your dreams" Grupa Santander chce zbudować nową społeczność, która pomoże młodym pokoleniom osiągać sukcesy.
Partnerstwo z League of Legends European Championship i Liga Latinoamérica to umowa w 100 proc. dotycząca mediów cyfrowych, która uzupełni inne globalne sponsoringi banku dotyczące F1 i piłki nożnej. Dzięki tej umowie bank będzie również sponsorem Mistrzostw Brazylii League of Legend (CBLOL). Grupa posiada już doświadczenie w sponsoringu wydarzenia na lokalnym poziomie, w postaci dotychczasowego zaangażowania Openbank jako sponsora hiszpańskich rozgrywek. (Superliga).
Jako partner lig e-sportowych League of Legends w Europie (LEC) i Ameryce Łacińskiej (LLA i CBLOL), Santander będzie angażował się w różne aktywności promujące markę i zwiększające świadomość w społecznościach League of Legends podczas wydarzeń e-sportowych, w tym m.in. poprzez pozycjonowanie logo, treści specjalne, obecność reklamową w przerwach transmisji, banery czy np. bilety VIP na finały.
Źródło: materiały prasowe