W Pekao możliwość weryfikacji tożsamości z użyciem mDowodu
Od 1 września Bank Pekao SA wprowadza możliwość potwierdzenia tożsamości klienta na podstawie mDowodu. Zarówno w placówkach Pekao, jak i partnerskich, będzie można załatwiać sprawy bez potrzeby okazywania tradycyjnego dowodu osobistego.
mDowód to nowy elektroniczny dokument tożsamości w Polsce dostępny w aplikacji mObywatel. Jest tak samo ważny jak stosowany obecnie tradycyjny (plastikowy) dowód osobisty z tym, że nie jest jego cyfrową wersją. Jest niezależnym i równorzędnym dokumentem tożsamości. mDowód i dowód osobisty różnią się serią, numerem, datą wydania i ważności. mDowód zawiera dane z Rejestru Dowodów Osobistych i rejestru PESEL.
mDowodem można się posługiwać w urzędach, sądach, przychodniach, czy na poczcie, a od 1 września br. także w bankach, w tym w Banku Pekao S.A. Elektroniczny mDowód okazany w placówkach bankowych i partnerskich pozwoli na potwierdzenie tożsamości bez potrzeby posiadania przy sobie innych dokumentów tożsamości, w tym dowodu osobistego.
- Cieszymy się, że Bank Pekao, który staje się coraz bardziej cyfrowym bankiem, wchodzi w nową erę potwierdzania tożsamości mDowodem. To kolejny krok pozwalający na realizację potrzeb codziennego bankowania bez konieczności okazywania fizycznych dokumentów tożsamości jak dowód osobisty czy paszport – mówi Wojciech Werochowski, wiceprezes zarządu w Banku Pekao S.A. odpowiedzialny za Pion Bankowości Detalicznej. – Po weryfikacji tożsamości z elektronicznym mDowodem będzie można otworzyć w placówkach m.in. Konto Przekorzystne lub zlecić inne dyspozycje.
W jaki sposób klienci w Banku Pekao S.A. będą mogli potwierdzić tożsamość za pomocą mDowodu?
Aby zweryfikować tożsamość w banku i załatwić różne sprawy, należy przyjść ze smartfonem, w którym zainstalowana jest aplikacja mObywatel i aktywowany dokument mDowód, do placówki Banku Pekao lub partnerskiej. Z poziomu aplikacji będzie można na miejscu zeskanować wygenerowany przez pracownika kod QR i przekazać dane dokumentu do banku.
Po prawidłowej weryfikacji tożsamości klienta, bank otrzyma elektroniczne poświadczenie dokumentu i jego dane, a w aplikacji mObywatel zostanie wygenerowana informacja kiedy i komu zostały powierzone informacje z mDowodu.
Po wprowadzeniu mDowodu do systemów banku, zarówno w Pekao 24, jak i w PeoPay będzie on widoczny obok innych dokumentów tożsamości. mDowód jest ważny 5 lat i trzeba będzie go aktualizować po upływie terminu ważności na takich samych zasadach jak inne dokumenty tożsamości.
- Postępująca cyfryzacja usług, również publicznych, niesie za sobą zmianę zachowań konsumenckich. Dziś płatności za pomocą telefonu czy zegarka są dla nas na porządku dziennym. Co więcej, wiele osób, głównie z młodego pokolenia, traktuje kartę płatniczą jako usługę dodatkową, trzymając ją w domu na wszelki wypadek, gdyby inne metody płatności zawiodły. Podobną transformację usług, jak bankowość przechodzi aktualnie administracja publiczna – mówi Błażej Szczecki, wiceprezes zarządu w Banku Pekao S.A. nadzorujący Pion Technologii i Operacji. – Udostępnienie mDowodu w aplikacji mObywatel to spełnienie oczekiwań osób, które większość spraw załatwiają mobilnie i nie czują potrzeby fizycznego posiadania przy sobie dowodu osobistego. Nasz bank również wyszedł naprzeciw ich oczekiwaniom, pozwalając na potwierdzenie tożsamości w oddziałach za pomocą mDowodu. Zależy nam na tym, aby każdy bankował tak, jak lubi - dodaje.
Wprowadzenie możliwości elektronicznego sprawdzenia tożsamości mDowodem w placówkach Banku Pekao, to kolejny krok w realizacji strategii IT banku „Odpowiedzialny Bank. Nowoczesne bankowanie” na lata 2021-2024. Zbliża bank do realizacji celu, aby większość funkcjonalności związanych ze sprzedażą i obsługą klientów odbywało się w kanałach cyfrowych.
Źródło: materiały prasowe