W Warcie sztuczna inteligencja umożliwia nadzór nad siecią warsztatów
Warta, jeden z największych polskich ubezpieczycieli, obecnie wykorzystuje sztuczną inteligencję w ramach całej swojej działalności samochodowej, aby wizualnie weryfikować, w jaki sposób naprawiane są wszystkie roszczenia w jej ogólnopolskiej sieci.
Rozwiązanie z zakresu sztucznej inteligencji, stworzone przez firmę technologiczną Tractable, wykorzystuje komputerową technologię rozpoznawania obrazu do oceny uszkodzeń pojazdów – tak, jak zrobiłby to człowiek.
Sztuczna inteligencja została w pełni wdrożona w ramach działalności Warty z początkiem 2020 r., po pomyślnie zakończonym w 2019 r. programie pilotażowym. Sztuczna inteligencja umożliwia weryfikację wszelkich roszczeń z zakresu napraw samochodowych w czasie rzeczywistym, gwarantując sprawne, skuteczne i bezpieczne ich przeprowadzenie i została już użyta w dziesiątkach tysięcy prawdziwych przypadków roszczeń w całym kraju.
- Wcześniej Warta nie mogła dokonać wizualnej weryfikacji każdego roszczenia z naszej sieci. Korzystając jednak ze sztucznej inteligencji firmy Tractable, możemy zagwarantować, że każde roszczenie zostanie naprawione właściwie dla uszkodzeń i zgodnie z technologią zapewnioną przez producenta samochodu. W wyniku tego mamy znacznie większy nadzór nad każdym aspektem naszej sieci naprawczej, zapewniając naszym klientom jak najlepszą obsługę – powiedział Jakub Polnik, kierownik projektu w Warcie.
Wcześniej Warta mogła wybrać jedynie część swoich roszczeń do przeglądu wizualnego – procesu o charakterze manualnym, który pochłaniał dużo czasu i znaczne zasoby i musiał zostać ukończony przed przystąpieniem do napraw.
- To najnowocześniejsza technologia, a Warta zdobywa w Europie pozycję wiodącą, wykorzystując ją w Polsce do rozpatrywania roszczeń w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że sztuczna inteligencja oferuje konkretne rozwiązania rzeczywistych problemów, usprawniając proces dla ubezpieczyciela, warsztatu i kierowcy – wskazuje Adrien Cohen, współzałożyciel i prezes Tractable.
Teraz 100 proc. roszczeń Warty sprawdza wizualnie sztuczna inteligencja, co pozwala na natychmiastowe zatwierdzenie przypadków bez nieprawidłowości, z korzyścią dla warsztatów naprawczych. Tymczasem zgłoszenia obarczone nieprawidłowościami są zgłaszane inżynierom wraz ze wszystkimi informacjami i zdjęciami niezbędnymi do ich rozwiązania – pomagając Warcie dokonać przeglądu każdego zgłoszenia nawet trzy razy szybciej.
Warta jest nie tylko jednym z najstarszych i największych ubezpieczycieli w Polsce, stanowi też własność TalanxGroup, wiodącej europejskiej firmy ubezpieczeniowej z siedzibą w Niemczech. Wdrożenie tego rozwiązania przez Wartę oznacza, że według Tractable Polska jest jednym z wiodących krajów w Europie i na świecie pod względem wykorzystania sztucznej inteligencji do wizualnego rozpatrywania i przyspieszania rozwiązywania roszczeń motoryzacyjnych.
Sztuczna inteligencja Tractable uczy się na milionach zdjęć i ludzkich decyzjach obejmujących miliony historycznych napraw, co umożliwia stosowanie tej technologii na całym świecie, do każdego pojazdu osobowego. Sztuczna inteligencja pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami – wszystko to zapewnia jak najszybsze rozpatrzenie i rozstrzygnięcie każdego roszczenia. System jest nieustannie udoskonalany, ponieważ coraz więcej ubezpieczycieli i warsztatów korzysta z tego rozwiązania.
Do tej pory sztuczna inteligencja Tractable przetworzyła roszczenia samochodowe o wartości ponad 1 mld dol. dla największych ubezpieczycieli na świecie, w tym Ageas UK, Covéa (największy ubezpieczyciel samochodowy na rynku francuskim) oraz Tokio Marine i MS&AD (najwięksi ubezpieczyciele samochodowi w Japonii).
Źródło: materiały prasowe