Warta integruje system sprzedażowy z CEPiK
Warta zakończyła integrację z systemem informatycznym CEPiK i jako pierwsza na rynku ubezpieczeniowym umożliwia wykorzystanie tego rozwiązania agentom. Obecnie większość niezbędnych informacji dotyczących pojazdu i właściciela pobieranych jest bezpośrednio z centralnej bazy danych, co dodatkowo ogranicza możliwość popełnienia błędu przy wprowadzaniu danych do sytemu.
Warta od kilku lat intensywnie pracuje nad rozwojem procesu taryfikacji (wycena ubezpieczenia dla klienta), chcąc oferować składki za polisę indywidualnie dopasowane do każdego klienta. Między innymi w tym celu inwestowała w rozwój innowacyjnych narzędzi wykorzystujących technologię Big Data czy Machine Learning. Integracja z centralnym rejestrem CEPiK to kolejny krok, który w znaczący sposób upraszcza i przyspiesza proces wyceny oraz zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego. Dostęp do bazy CEPiK jest obecnie wykorzystywany w systemie sprzedażowym Warty, która jako pierwsza na rynku udostępniła to rozwiązanie swoim agentom. Działa ono także w procesie sprzedaży on-line.
- Rozwój systemu taryfikacji jest dla nas jednym ze strategicznych projektów, który już od kilku lat pozwala nam oferować składki za ubezpieczenie dopasowane do naszych klientów. Do tego procesu wykorzystujemy innowacyjne narzędzia technologiczne pozwalające nam szybko i trafnie przygotować w pełni zindywidualizowaną cenę w oparciu o kilkaset parametrów – mówi Jarosław Niemirowski, wiceprezes Warty odpowiedzialny za majątkowe ubezpieczenia dla klienta indywidualnego i dodaje: Obecnie, dzięki integracji z CEPiK, wystarczy wprowadzenie do naszego systemu numeru PESEL właściciela pojazdu oraz numeru rejestracyjnego, a formularz wypełni się automatycznie. Takie rozwiązanie istotnie skraca cały proces zarówno z punktu widzenia klienta, jak również agenta – ich zadaniem jest obecnie jedynie sprawdzenie czy wszystkie informacje zgadzają się ze stanem faktycznym.
– Proces integracji naszego systemu z centralnym rejestrem CEPiK został zrealizowany niezwykle sprawnie we współpracy z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym. To za pośrednictwem tej instytucji dane z CEPiK są udostępniane zakładom ubezpieczeń. Warto jednak podkreślić, że również po stronie CEPiK widać było duże zrozumienie potrzeb biznesowych oraz zaangażowanie przy realizacji testów tego rozwiązania. Projekt ten jest kolejnym przykładem, jak owocnie może wyglądać współpraca między firmami prywatnymi a instytucjami państwowymi – mówi Hubert Mordka, wiceprezes Warty odpowiedzialny za systemy IT i dodaje: Wdrożenie tego rozwiązania to także efekt skutecznej współpracy wewnątrz naszej firmy. W projekt ten, zrealizowany tzw. metodą zwinną, zaangażowani byli pracownicy odpowiedzialni m.in. za sprzedaż, produkt i informatykę. Jednocześnie wykorzystaliśmy posiadane już technologie i rozwiniętą architekturę korporacyjną, które zapewniły nam szybkie wdrożenie usług i ich integrację w spójny ekosystem pomiędzy kilkoma instytucjami. W efekcie tych wszystkich działań zdejmujemy z naszych klientów i agentów potrzebę wpisywania wielu danych, niezbędnych do dokładnego wyliczenia składki za ubezpieczenie. To kolejny, zrealizowany projekt w Warcie, który znacząco przyspiesza i automatyzuje obsługę klientów, poczynając od wyceny polisy aż po likwidację szkód.
Warta od kilku lat systematycznie inwestuje w innowacyjne rozwiązania technologiczne wspierające pracowników firmy w jakościowej obsłudze klienta oraz mające za zadane automatyzować procesy. Jednym z tych wdrożeń są narzędzia Big Data czy Machine Learning, które firma wprowadziła m.in. w ubezpieczeniach komunikacyjnych, gdzie obecnie Warta wykorzystuje analizę danych do wyceny polisy. – Po integracji naszego systemu z danymi z CEPiK proces ten będzie jeszcze szybszy i wygodniejszy, a Warcie pozwoli na dalszy rozwój w obszarze taryfikacji. Nasza firma jako pierwszy ubezpieczyciel na rynku, będzie oferował tak szeroką integrację z tą bazą – tłumaczy Jarosław Niemirowski i dodaje: Co warto podkreślić, automatyczne pobieranie danych z CEPiK do naszego systemu sprzedażowego, zminimalizuje liczbę pomyłek, jakie zdarzały się przy ręcznym wpisywaniu danych do systemu. Tym samym wpłynie ono również pozytywnie na jakość i rzetelność informacji wykorzystanych przy ustaleniu ceny, jak i późniejszej obsługi klienta.
Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców to system informatyczny obejmujący centralną bazę danych zawierającą dane i informacje o drogowych pojazdach mechanicznych, ich właścicielach i posiadaczach, a także osobach posiadających wymagane uprawnienia do kierowania pojazdami. Głównym zadaniem centralnej ewidencji jest zabezpieczenie w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz bezpieczeństwa pojazdów i ich właścicieli. Cele te realizuje się poprzez ograniczenie i eliminacje kradzieży pojazdów, dokumentów oraz różnego rodzaju oszustw celnych czy ubezpieczeniowych (wyłudzenie).
Źródło: materiały prasowe