Zimowe problemy z akumulatorem. Wiesz, jak prawidłowo odpalić silnik z kabli? A może lepiej skorzystać z pomocy fachowców w ramach Pakietu OC?
Nie ma co owijać w bawełnę: zima to zacięty wróg baterii. Akumulatory, które latem z łatwością uruchamiały zimny silnik, obecnie zawodzą. Jak sobie radzić z awarią w trudnym czasie? Nie wszyscy wiedzą, że w razie potrzeby można skorzystać z pomocy fachowców w ramach Pakietu OC. Wystarczy zadzwonić i pomoc nadjedzie.
Zimą bateria samochodowa jest poddawana dużym obciążeniom, co nie jest zaskoczeniem. Praca staje się trudniejsza, ponieważ olej silnikowy i ruchome masy stają się znacznie gęstsze, co utrudnia ich poruszanie. Dodatkowo akumulator traci moc, gdyż w chłodne dni rozładowuje się szybciej. Istotną kwestią są także dodatkowe odbiorniki energii, takie jak ogrzewanie tylnej szyby, siedzeń, oświetlenie czy klimatyzacja, które dodatkowo skracają żywotność akumulatora.
Podepnij ładowarkę
Bez naładowanej baterii, daleko nie zajdziesz. Zwłaszcza podczas korzystania z samochodu w mieście i pokonywania krótkich dystansów, zaleca się regularne doładowywanie baterii za pomocą dobrej ładowarki. Ważne jest, aby wybrać urządzenie, które automatycznie rozpoznaje rodzaj baterii i dostosowuje napięcie ładowania. Niemniej jednak, taki proces najlepiej przeprowadzać w garażu, aby uniknąć sytuacji, w której jest ładowana przy zbyt niskich temperaturach, co może negatywnie wpływać na jej efektywność.
Jeśli to możliwe, zleć sprawdzenie akumulatora przed następnym mrozem. Jeśli chodzi o wymianę, obowiązuje stara zasada: kupujesz tanio, kupujesz dwa razy. Oznacza to, że model ekonomiczny może się rozładować już po trzech latach, a markowe produkty wytrzymują nawet dziesięć lat.
Czerwony na plus, czarny na minus
Posiadając kable rozruchowe, możesz sam uruchomić „zmęczony” akumulator, pożyczając prąd od samochodu ze sprawną baterią. Pamiętaj jednak o kilku istotnych kwestiach.
Ważna jest kolejność podłączenia. Rozpocznij od podpięcia kabla czerwonego do zacisku „plus” (+) na rozładowanym akumulatorze, a następnie do akumulatora dostarczającego prąd. Następnie podłącz kabel czarny do zacisku „minus” (-) na akumulatorze dostarczającym prąd, a drugi koniec do metalowej części samochodu z rozładowanym akumulatorem (np. do uchwytu silnika).
Upewnij się, że samochód dostarczający prąd ma sprawny akumulator o odpowiedniej mocy. Silnik tego pojazdu powinien być włączony podczas próby uruchomienia drugiego samochodu. Warto odczekać dwie, trzy minuty, zanim zaczniesz włączać zapłon. Niewskazane jest gazowanie w pojeździe „dawcy”, co może spowodować uszkodzenie alternatora.
Po udanej operacji odłącz kable w odwrotnej kolejności. Pamiętaj, że korzystanie z nich wymaga ostrożności. Jeśli nie masz pewności, jak sobie z tym poradzić, zaleca się skorzystanie z pomocy profesjonalisty.
Na szczęście jest Pakiet OC w LINK4, który w takiej sytuacji oferuje niezawodne wsparcie fachowców.
JAK DZIAŁA PAKIET OC W LINK4 - OBEJRZYJ WIDEO
Tak działa pomoc z rozładowanym akumulatorem w LINK4
Pakiet OC w LINK4 oferowany wraz z Programem Pomocy z Samochodem Zastępczym i Assistance Opony.
W ramach tego ubezpieczenia – w razie nagłego rozładowania akumulatora – wystarczy, że zadzwonisz pod numer podany na polisie 22 444 44 44 i zgłosisz swój problem. Firma przyśle na miejsce pomoc drogową, która pomoże uruchomić pojazd. Warto wiedzieć, że możesz skorzystać z dwóch takich darmowych zgłoszeń w okresie ubezpieczenia – niezależnie od tego, czy uruchomienie silnika się powiodło.
Program Pomocy to bardzo przydatna opcja, bo otrzymujesz pomoc „na już”. Kłopot zostanie szybko rozwiązany – silnik zaskoczy i będziesz mógł znów ruszyć w drogę.
Pomoc drogowa i auto zastępcze
Pakiet OC w LINK4 ma jeszcze więcej korzyści. Zapewnia pomoc drogową i holowanie, jeśli dojdzie do zderzenia z innym pojazdem, zwierzęciem albo kiedy wjedziesz samochodem do rowu i samochód nie będzie z tego powodu nadawał się do dalszej jazdy. Do tego otrzymasz auto zastępcze na okres trzech dni, także wówczas, kiedy doszło do kradzieży.
Nie zostaniesz sam z kłopotem także, gdy przebijesz oponę. Przysłany fachowiec wymieni uszkodzone koło na miejscu na te, znajdujące się na wyposażeniu pojazdu, a jeśli to nie będzie możliwe – odholuje auto do warsztatu.
Dopasuj swoją ochronę
W LINK4 możesz w bardzo łatwy sposób skomponować swój zestaw ubezpieczeniowy. Wystarczy dołożyć do pakietu OC dodatkowe opcje, które Cię interesują (np. NNW, Auto Assistance, Ochronę Zniżki czy Smart Casco). Jest jeszcze jeden ważny plus. Kupując ubezpieczenie – składkę możesz rozłożyć nawet na cztery raty.
Aby wykupić polisę w LINK4, nie musisz wychodzić z domu – ubezpieczenie możesz nabyć przez internet. Wystarczy, że masz dostęp do sieci, by w ciągu kilku chwil stać się właścicielem wybranego ubezpieczenia OC albo pakietu OC+AC.
Na stronie internetowej www.link4.pl dostępny jest praktyczny kalkulator OC, który łatwo wyliczy całkowity koszt polisy. Warto też porozmawiać bezpośrednio z konsultantami pod numerem 22 444 44 44 lub osobiście spotkać się z agentem współpracującym z LINK4.
Więcej informacji, w tym wszystkie limity i ograniczenia, znajdziesz w OWU na stronie link4.pl.
*Artykuł powstał we współpracy z Grupą PZU.
Materiał reklamowy LINK4